Edició 2688

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 04 de desembre del 2025
Edició 2688

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 04 de desembre del 2025

El sectarisme del PP contra el català obliga Albiol a matisar el suport de Badalona al Pacte Nacional per la Llengua

Diu que Badalona no s'adherirà al Pacte, però insisteix que defensar el català no és "incompatible" amb la defensa del castellà

|

- Publicitat -

El PP manté una guerra oberta contra la llengua catalana i qualsevol iniciativa que busqui defensar-la i fomentar-la, una guerra afecta també els dirigents populars catalans, que es veuen obligats a refredar el suport expressat a una de les seves llengües maternes, com és el cas de Xavier Garcia Albiol. El passat dilluns, el ple de l’Ajuntament de Badalona va aprovar una moció de “suport”, impulsada pel mateix PP, al Pacte Nacional per la Llengua. Ara, però, el sectarisme del PP estatal contra el català, que s’ha materialitzat en desenes de crítiques, ha obligat Albiol a matisar i refredar aquest suport al PNL. En una publicació a les xarxes socials, Albiol s’ha justificat dient que el redactat de la moció “es podria haver fet d’una altra manera perquè ha donat peu a la confusió”. Ara, l’alcalde popular assegura que Badalona “ni signarà ni s’adherirà al Pacte”, tot i considerar positives “algunes” de les propostes que hi figuren per “projectar el català”. Això, diu Albiol, és “totalment compatible” amb la defensa del castellà.

Publicitat

Albiol s’ha plantat davant la càmera i, amb un discurs íntegrament en castellà i una escenografia ben pensada, que incloïa la bandera catalana i l’espanyola, l’alcalde de Badalona ha intentat treure ferro a la polèmica generada per ell mateix. El text de la moció impulsada pel PP que ha encès els altres dirigents populars dona suport explícit al pacte i reconeix el català com a llengua pròpia. A banda, es compromet a impulsar mesures per reforçar la presència del català en diferents àmbits, donar suport a les entitats que promouen l’ús social de la llengua, impulsar programes d’acollida lingüística a nouvinguts o crear espais d’aprenentatge del català per a diferents col·lectius, entre altres mesures.

Et pot interessar  Feijóo vol que els empresaris catalans l'ajudin a guanyar-se els vots de Junts per a una moció de censura a Sánchez

Segons Albiol, el primer punt del text de la moció s’ha malinterpretat i n’assumeix ‘l’error’ per no haver estat pou curós amb el redactat i ajustant-lo al que, diu ara, volia expressar en realitat. L’alcalde assegura que només hi ha algunes propostes del Pacte que li semblen bé i que són les que s’han “adaptat” per afegir-les a la moció. L’alcalde popular, que és conscient del que la polèmica hagi pogut generar en el si del PP recorda que a la ponència del darrer congrés del partit ja hi figurava la defensa de les dues llengües cooficials. “Estem per fomentar el català, evidentment que sí, i això no és incompatible amb la defensa del castellà“, insisteix Albiol en el seu discurs. “No hem d’estar en contra que es promogui el català, fent-ho compatible amb la defensa del castellà, amb absoluta normalitat”, ha afegit.

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí