Edició 2689

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 05 de desembre del 2025
Edició 2689

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 05 de desembre del 2025

El PP de Prohens, disposat a deixar les Illes Balears sense els 1.741 milions d’euros de la condonació del deute FLA

|

- Publicitat -

El sectarisme del PP no coneix límits, i està disposat a deixar els territoris on governa sense els diners que els corresponen amb tal de desbaratar els acords tancats entre els partits independentistes i el govern espanyol. La presidenta de les Illes Balears, Marga Prohens, ha rebutjat els 1.741 milions d’euros que les Balears rebrien quan s’aprovi “aviat” la condonació del deute de fons de liquidat autonòmica (FLA), tot al·legant que el fet que l’executiu espanyol perdoni aquest deute “no significa que desaparegui, sino que passa a assumir-la”. Els partits de MÉS per Mallorca, El Pi – Proposta per les Illes Balears i el PSIB s’han mostrat en contra de la decisió de la presidenta popular i reclamen diàleg.

Publicitat

La Conselleria d’Economia de les Illes Balears sosté que el deute “continuarà pagant-se”, però “ja no serà com a ciutadans de les Illes Balears, sinó com a ciutadans d’Espanya”, i argumenten que “cada ciutadà pagaria 415 euros més de deute com espanyol (1.828 euros) que com a balear (1.1413 euros). A més a més, tot i les peticions de partits com el Pi de destinar aquests diners a sectors públics clau com la sanitat, l’educació o els serveis socials, el Govern balear defensa que els diners no poden destinar-se a aquestes carpetes.

Per la seva banda, des de MÉS per Mallorca lamenten que la condonació del deute és “insuficent” per a revertir anys d’infrafinançament, però avisen que rebutjar als diners podria ser pitjor. “La proposta de condonació de deute és molt millorable, però naixia d’un concepte de justícia bàsic: ens hem endeutat amb el Govern espanyol sobretot perquè el Govern espanyol ens ha privat dels recursos que generàvem i necessitàvem” apunta el líder de la formació, lluís Apesteguia. El president d’El Pi, Tolo Gili, lamenta que el govern de Prohens “renunciï a una oportunitat històrica per a millorar els serveis públics i alleugerir la pressió financera de la nostra comunitat”, i critica que l’executiu del PP “hagi preferit defensar els interessos del seu partit abans que els de la ciutadania de les Illes”. Finalment, des del PSIB reclamen a Prohens que consensuï amb el teixit social i polític de les Illes Balears les decisions en matèria financera.

Et pot interessar  El Govern del PSC ja pensa en els pressupostos donant per fet que la proposta del nou finançament convencerà

 

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí