Dissabte, 29 de gener de 2022 - Edició 1283
La República

El Parlament rebutja canviar el model d’immersió lingüística a l’escola

Ciudadanos i PPC es queden sols davant la moció que va presentar el grup taronja per modificar la Llei d’Educació

Àlex Huguet 18/12/2020
Primer pla de la portaveu de Cs al Parlament, Lorena Roldán, aixecant dos dits durant una votació del 18 de desembre de 2020 mentre la portaveu d'ERC, Anna Caula, n'aixeca dos (Horitzontal)

El ple del Parlament ha rebutjat aquest divendres una moció presentada per Cs que instava a modificar la Llei d’Educació de Catalunya (LEC) per canviar el model d’immersió lingüística i establir un sistema amb tres llengües vehiculars en l’ensenyament: català, castellà i anglès. El grup liberal pretenia “garantir l’educació en llengua materna de la majoria dels alumnes”, però només ha rebut el suport dels 40 diputats que suma amb el PPC.

El text rebutjat també expressava disconformitat amb l’eliminació del castellà com a llengua vehicular obligatòria a l’ensenyament que preveu la coneguda com a ‘llei Celaá’, és a dir, la Llei Orgànica de Modificació de la Llei Orgànica d’Educació (LOMLOE). Els de Carlos Carrizosa considera que la reforma “permet que es controli la llengua que parlen els alumnes a l’hora del pati, al menjador i a les activitats extraescolars” i la veu com a “un projecte profundament ideologitzat”. La resta de grups, excepte el PPC, han titllat aquestes consideracions de “mentida”.

Cs i PPC també havien pactat incorporar a la moció el compromís del Parlament amb la Constitució “especialment en la defensa de tots els ciutadans i dels seus drets lingüístics”, punt que també ha estat tombat per la majoria que sumen JxCat, ERC i la CUP, tot i que el PSC-Units i CatECP l’han votat a favor.