Edició 2759

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 13 de febrer del 2026
Edició 2759

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 13 de febrer del 2026

El Constitucional revisarà la llei catalana aprovada per evitar el 25% de castellà

|

- Publicitat -

El Tribunal Constitucional (TC) ha admès el recurs conjunt que PP i Ciudadanos han presentat contra la llei catalana per evitar l’aplicació de la sentència del TSJC que imposava el 25% de castellà a totes les aules de Catalunya.

Publicitat

Tant el decret com la llei, ja estaven sobre la taula del Constitucional, perquè el TSJC els va portar al tribunal espanyol, en constatar que la seva vigència impossibilita el compliment de la seva sentència.

Per la seva banda, PP i Cs consideren que amb aquestes normes el Govern vulnera la Constitució espanyola, ja que no inclou referències al castellà com a llengua vehicular de l’ensenyament a Catalunya.

 

Et pot interessar  Nou cop del ple del Tribunal Constitucional: rebutja per unanimitat aixecar l'ordre de detenció contra Puigdemont
Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí