Edició 2673

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 19 de novembre del 2025
Edició 2673

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 19 de novembre del 2025

El conseller de Política Lingüística no comparteix l’obligatorietat del català com a requisit per a treballar: “No existeix a cap país”

Xavier Vila diu que són les empreses les que han de garantir que el seu personal pot atendre en català

|

- Publicitat -

Nova patacada dels representants del Govern del PSC. El conseller de Política Lingüística, Francesc Xavier Vila, ha dit aquest dilluns que no comparteix que el nivell de català hagi de ser un requisit per a treballar, sinó que ha de ser cosa de les empreses garantir que el seu personal atén en català els clients. Ho ha afirmat en una entrevista a ‘El Món a RAC1’, en una entrevista on s’abordava la manca de places als cursos per aprendre català que ofereix el Consorci de Normalització Lingüística (CNL). 

Publicitat

“El que hem de fer és que les empreses garanteixin la disponibilitat lingüística. És a dir, que el seu personal ha de poder atendre en català. Ara bé, tenir un nivell per poder treballar a una empresa és un requisit que no existeix a cap país“, ha dit Vila. El conseller també ha tret pit d’haver contractat més professors que mai per ampliar l’oferta de places i de cursos de català. Tot i que més de 6.000 persones apuntades continuen sense plaça per accedir a un curs de català, Vila ha assegurat que “no som al mateix punt que ara fa un any”, quan la llista d’espera del primer trimestre era de 7.000 persones. Així i tot, assegura que “no estem igual”, tot afegint que han “augmentat els cursos un 17% i estem canviant el model. El consorci és el sistema nerviós de l’ensenyament de la llengua, però no pot ser tots els músculs”.

Vila ha detallat que l’objectiu del departament és “desestacionalitzar” els cursos de català. Així, ha detallat que han llançat una subvenció per a entitats i municipis per a “pagar cursos de català de nivells inicials i bàsics”, que són els més demandats, i que s’aniran “obrint de manera esglaonada”. A més, ha assegurat que demanarà el “màxim de recursos” a la conselleria d’Economia per tal de “cobrir la demanda”, perquè és la seva “obligació” com a conseller i perquè “sempre calen més recursos”. Així i tot, ha volgut destacar que “estem en condicions de llançar 8.000 places més en les pròximes setmanes”.

Et pot interessar  El govern espanyol té la barra de negar la guerra bruta dels tribunals contra el català
Publicitat

Opinió

1 COMENTARI

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí