Edició 2688

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 04 de desembre del 2025
Edició 2688

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 04 de desembre del 2025

El comissionat per al traspàs de Rodalies critica que Catalunya no tingués “estratègia” ferroviària

|

- Publicitat -

El comissionat per al Traspàs Integral de Rodalies, Pere Macias, demana a Estat i Generalitat “voluntat clara de cooperació” en l’empresa mixta. En plenes tramitacions per constituir formalment la nova societat, el responsable del traspàs ha recordat que el govern espanyol i el català seran socis i ha reclamat que ambdós hi posin “allò de millor” que tenen. “Si dos socis no s’entenen, això és un desastre”, ha dit en unes jornades de mobilitat del sindicat CCOO. Macias ha criticat que Catalunya no tingués “estratègia” ferroviària i ha defensat la “regionalització” de Renfe. De nou, ha remarcat que s’està invertint “molt” en la xarxa i ha avisat que els efectes són “lents” i provoquen “grans molèsties i grans pertorbacions”.

Publicitat

El responsable de gestionar el traspàs de Rodalies ha opinat que l’estructura de Renfe és “massa centralitzada i corporativa”. “Li hem de trobar la sortida a partir de l’aportació que pot fer la Generalitat”, ha afirmat. Així mateix, ha assegurat que “tots els països d’Europa” estan apostant per descentralitzar la gestió del transport públic i ho ha vinculat al traspàs entre l’Estat i Catalunya.

“Renfe té un repte de cara a la seva supervivència”, ha afirmat. “Cal agafar múscul, i una de les maneres és acceptar les aportacions que es poden fer des d’un propi govern, en aquest cas de la Generalitat”, ha afegit.

Macias ha remarcat que tot plegat és perquè Renfe “trobi una via per ser competitiva”. “La filosofia no és una filosofia feta, evidentment, per anar en contra de Renfe, al contrari”, ha asseverat.

Els nous trens comportaran millores a Rodalies

En la taula rodona també hi ha participat el representant institucional de Renfe a Catalunya, Antonio Carmona, que ha reiterat que les obres provoquen afectacions en el dia a dia de la xarxa i “menys capacitat de recuperació” quan hi ha incidències. “Estem fent obres a casa i continuem vivint al pis”, ha comparat, en la mateixa línia que ho han fet en una taula rodona prèvia els usuaris.

Et pot interessar  L'estació de la Sagrera, que va començar a construir-se el 2010, "necessita" almenys sis anys més d'obres

El responsable de Renfe ha assegurat que la incorporació pròximament de 110 nous trens comportarà millores i ha indicat que es tracta d’una “fita històrica”.

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí