Diumenge, 19 de setembre de 2021 - Edició 1151
La República

Costa explica per què es va negar que el Parlament fes publicitat arran dels 40 anys de la institució

L’exvicepresident del Parlament ha explicat que es va adonar que els contractes publicitaris de les entitats públiques no estan limitats. Per tant, algú podria usar-los indegudament per premiar els mitjans políticament afins i excloure del contracte els contraris

Redacció
Redacció 05/08/2021
Josep Costa, exvicepresident del Parlament

Josep Costa ha explicat en una piulada a Twitter que es va oposar a obrir la porta a casos de corrupció institucional mentre era diputat de Junts per Catalunya al Parlament de la Generalitat. L’exvicepresident d’aquesta institució ha detallat que amb motiu dels quaranta anys del Parlament de Catalunya es va proposar començar a fer-ne. Costa s’hi va negar atès que considerava que aquest apartat podria acabar causant casos de corrupció o tràfic d’influències. Darrerament, també ha denunciat aquesta influència sobre els pressupostos de publicitat de la Generalitat de Catalunya.

Costa ha lamentat que aquesta negativa en el seu moment va ser mal rebuda, ja que se’l va acusar injustament d’haver pactat amb el Partido Popular de Catalunya i Ciudadanos i ha afirmat que a partir de llavors va entendre el modus operandi i va començar a patir “l’aparell de propaganda pagat entre tots”. També ha explicat que, casualment els mitjans de comunicació que reben més diners públics són els que tenen persones que publiquen la informació que filtra el partit sense contrastar fonts.

Aquest fet mostra que els contractes publicitaris d’entitats públiques es poden usar amb finalitats partidistes, ja que algú ha d’escollir quin mitjà és beneficiari del contracte i en la societat de la informació i la comunicació és obvi que els mitjans hi tenen un paper rellevant.