El director de Rodalies, Antonio Carmona, ha tornat a pixar-se damunt els catalans i catalanes que cada dia pateixen el maltractament de Renfe, i diu que plou. En una entrevista a ‘Els Matins’, Carmona ha tret pit que la gent fa servir el tren i l’abonament, i ho ha celebrat com un èxit empresarial; així mateix, també ha assegurat que Rodalies té una fiabilitat del 90%, tot i que cada dia hi ha incidències i retards, especialment en hores puntes, que dificulten la vida dels usuaris i usuàries. Precisament, sobre les incidències, Carmona les ha menystingut tot dient que la majoria no són greus, seguint en la seva línia habitual de no fer autocrítica ni molt menys proposar solucions.
Carmona ha celebrat l’èxit dels abonaments tot recordant que aquests havien de servir per a convèncer els usuaris que Rodalies era un servei fiable, i encara ha tingut la barra de dir que “s’ha aconseguit”, malgrat que la xarxa ferroviària objectivament funciona molt pitjor que abans que fos gratuïta (i aleshores, també funcionava malaent i registrava incidències constants). El director de Rodalies sembla no haver entès que milers de catalans i catalanes han d’anar amb Rodalies perquè no tenen cap altra opció de transport, tenint en compte el col·lapse de l’AP-7, les prohibicions de circular a Barcelona o els preus dels combustibles i aparcaments.
El director de Rodalies també ha presumit d’estar realitzant moltes “actuacions” i ha aplaudit Adif per les suposades inversions que està fent en Rodalies des de l’any passat. Unes inversions, però, que no s’han traduït en millores reals, ja que cada matí els usuaris denuncien trens curts en hores punta (fet que obliga molts passatgers a quedar-se fora i esperar un altre tren, que en molts casos circula al cap de 30 minuts com a mínim), així com les constants cancel·lacions i retards de trens.