El Ministeri de Transports ha aprovat el projecte per desdoblar els 8 quilòmetres de l’N-II entre la variant de Figueres i Pont de Molins (Alt Empordà). Les obres tindran un cost de 118,3 milions d’euros (MEUR) i permetran augmentar la capacitat de la via. Els treballs començaran al sud de Figueres. Connectaran amb un tram anterior de nova traça -i que també està en fase de redacció-, fins a l’enllaç amb l’AP-7 al sud de la ciutat. El traçat finalitza al nord, on s’enllaçarà amb un altre tram posterior -també en redacció- per connectar-lo amb l’AP-7 al nord de Figueres. De fet, aquest projecte de desdoblament s’està coordinant amb altres actuacions per enllaçar la futura variant de Figueres amb l’AP-7 a través de vies d’alta capacitat.
El projecte sortirà publicat pròximament al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE). El pla del Ministeri de Transports és duplicar la calçada actual de la carretera N-II en el tram comprès entre l’enllaç de Figueres Sud (km 748,800) i Pont de Molins (km 757,040), per millorar les condicions de circulació, la fluïdesa i la seguretat viària.
A més, també s’han projectat tres enllaços. D’una banda, amb la C-31, que suposarà l’adequació de l’enllaç actual. D’altra banda, amb la C-260, on es preveu fer una rotonda. I, per últim, amb l’N-260, on hi ha projectades dues rotondes.
El ministeri destaca que incrementarà el rasant pràcticament en la totalitat del tram, aconseguint un increment de fins als 2,50 metres en algun punt.


