Edició 2689

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 05 de desembre del 2025
Edició 2689

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 05 de desembre del 2025

Acord del PSOE, Sumar, ERC, Bildu i PNB per a regular el lloguer de temporada

La norma establirà que els lloguers de temporada només s’utilitzin per a estades que realment siguin temporals

|

- Publicitat -

El PSOE, Sumar, ERC, Bildu, PNB i Podem han aprovat aquest dimarts la ponència de la proposició de llei de regulació dels contractes de lloguer de temporada i el lloguer d’habitacions, que ara passarà al debat en comissió abans de poder anar al ple. L’acord no té l’aval de Junts, soci indispensable perquè la llei superi la tramitació a la cambra baixa. Segons fonts del PSOE, l’acord és fruit del diàleg amb el Sindicat de Llogateres i els grups parlamentaris i té com a objectiu “protegir milers de llogaters” a l’Estat. Els socialistes sostenen que la llei ha de suposar “un pas fonamental” en habitatge, i “confien” que finalment la resta de grups que avui no li donen suport “prioritzin l’interès general”.

Publicitat

Segons fonts parlamentàries, la llei introduirà una definició dels lloguers temporals i d’habitacions i establirà que els lloguers de temporada només s’utilitzin per a estades que realment siguin temporals, i perquè els qui lloguin en aquesta modalitat disposin de la mateixa protecció que les qui fan contractes de residència permanent.

Així, per evitar el frau, estableix que el lloguer temporal ha de superar els 31 dies de durada, però no es pot estendre més d’un any. A més, els lloguers de pisos turístics no podran superar els 31 dies. Si un lloguer temporal dura més d’un any o el contracte no acredita adequadament la causa, l’administració suposarà que es tracta d’un lloguer de llarga durada.

A més, la norma establirà que les comunitats autònomes han de fixar les condicions mínimes de salubritat i ventilació dels lloguers d’habitacions, i han de garantir que existeixen espais comuns i lavabos suficients.

Et pot interessar  ERC donarà suport als objectius d'estabilitat però recorda a Montero que ha de "complir tot el que s'ha pactat"

També preveu establir topalls de preus o mesures de contenció de rendes a les zones tensionades per al lloguer temporal i el lloguer d’habitacions. A més, fixarà que no es poden repercutir els tributs als llogaters, i que la fiança no podrà superar una mensualitat en els contractes de curta durada ni dos mesos en els de llarga durada.

Segons el Sindicat de Llogateres, la proposta planteja modificar de manera quirúrgica alguns articles de la Llei d’Arrendaments Urbans (LAU), amb l’objectiu de “posar fi al frau massiu que s’està produint per saltar-se la regulació: el límit de preus s’aplicarà també als contractes de temporada i d’habitacions”.

Amb aquesta reforma, sosté el Sindicat, “els contractes de lloguer temporal comptaran amb les mateixes garanties que un contracte habitual, com ara, la prohibició de cobrar els honoraris, els límits de fiança o la regulació dels lloguers”.

Així “només es podran fer lloguers temporals de 12 mesos com a màxim si se’n justifica la causa. Si aquesta no està justificada o si s’encadenen contractes temporals amb els mateixos llogaters, el contracte passarà a ser automàticament de 5 o 7 anys”.

Pel que fa als lloguers d’habitacions, el Sindicat apunta que passen a tenir el preu regulat (la suma de la renda de les habitacions no podrà superar el topall establert per als pisos) i els llogaters queden protegits amb les mateixes garanties que si tinguessin un lloguer habitual de tot un pis.

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí