Nova discriminació lingüística: El centre de salut de Catarroja força una pacient a parlar en castellà amb la metgessa

La denunciant explica que va sentir-se "humiliada i amenaçada" per defensar que tenia dret a ser atesa en valencià

|

- Publicitat -

Plataforma per la Llengua ha destapat un nou cas de discriminació lingüística a la sanitat valenciana. Una veïna de Catarroja ha denunciat a l’entitat que una metgessa del centre mèdic del municipi la va discriminar per parlar en valencià a la consulta, i que la coordinadora del centre també la va pressionar per fer-la canviar al castellà.

La víctima ja ha interposat una reclamació, i Plataforma per la Llengua ja ha avançat que en fiscalitzarà el procés per comprovar que l’administració respon de forma contundent.

Publicitat

“Humiliada i amenaçada”

Els fets van passar el 2 d’octubre a Catarroja, a l’Horta Sud, quan la denunciant va anar a urgències perquè tenia un refredat fort. En plena explicació, la doctora la va tallar i li va exigir que li parlés en castellà. Com la pacient va continuar expressant-se en valencià, la treballadora la va pressionar dient que es negaria a tramitar-li la baixa laboral.

Després d’aquests fets, va entrar a la consulta la coordinadora del centre mèdic, que va donar la raó a la metgessa i va obligar la pacient a canviar de llengua. La denunciant va discutir amb la coordinadora del centre per defensar que tenia dret a ser atesa en valencià, i això la va fer sentir “humiliada i amenaçada”.

Plataforma per la Llengua avisa que aquestes discriminacions vulneren la legalitat i, en concret, els drets lingüístics dels ciutadans valencianoparlants.

Et pot interessar  VIDEO | La influenciadora Mireia Jordà demostra com es manté la llengua
Publicitat

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí