Aliança Catalana passaria de dos a 19 diputats al Parlament de Catalunya amb molta capacitat de créixer encara més, si ara se celebressin eleccions, segons una enquesta de ‘La Vanguardia’ publicada aquest diumenge. El sondeig mostra que els de Sílvia Orriols creixen sobretot a costa de Junts, que cauria de 35 a 21 escons, però amaga que els republicans també tenen importants pèrdues. El PSC continuaria guanyant, però amb menys diputats, 36, respecte als 42 de les últimes eleccions, mentre que ERC pràcticament es mantindria amb 21 (+1). Vox també aniria a l’alça, passant d’11 a 16 representants a la cambra catalana, mentre que el PP en perdria dos fins a 13, els Comuns es quedarien amb 5 i la CUP mantindria els seus 4 diputats. Aliança, a més, seria primera força a Girona (5) i Lleida (4), imposant-se a Junts i el PSC, respectivament.

Els comuns sobrevalorats poden perdre el grup parlamentari, i la CUP surt també penalitzada
Per demarcacions, l’enquesta de ‘La Vanguardia’ també augura que el PSC mantingui el lideratge a Barcelona, però amb 25 diputats, i a Tarragona, amb 5. Pel que fa a l’estimació de vot, el PSC obtindria el 25,1% dels suports, ERC el 14,7%, Junts el 13,3%, Vox un 12,1%, Aliança un 11,9%, el PP un 9,6%, els Comuns un 4,9% i la CUP un 4,2%.
La Vanguardia utilitza l’enquesta per fomentar una sociovergència amb Junts molt debilitats
L’escenari predit per l’enquesta de ‘La Vanguardia’ impossibilitaria la majoria que va permetre l’elecció de Salvador Illa com a president, amb PSC, ERC i els Comuns, ja que es quedarien amb 62 escons en total. A més, el conjunt de l’esquerra, incloent-hi la CUP, tampoc suma, perquè es queden a 66 diputats.


