Edició 2759

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 13 de febrer del 2026
Edició 2759

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 13 de febrer del 2026

L’atac cibernètic a l’Hospital Clínic ve de fora d’Espanya, segons l’Agència de Ciberseguretat

|

- Publicitat -

L’Agència de Ciberseguretat de Catalunya ha explicat aquest dilluns que el ciberatac de l’Hospital Clínic és “complex” i que prové de fora d’Espanya. L’autora és una empresa de cibercrim anomenada ‘Ramson House’, amb qui no ha establert cap contacte, però ja ha avançat que “no hi haurà cap mena de negociació per pagar ni un cèntim”. De fet, també ha apuntat que ja s’està treballant en col·laboració amb els Mossos i la Interpol.

Publicitat

Pel que fa a l’activitat del centre, s’han desprogramat 150 cirurgies no urgents, unes 3.000 visites a consultes externes i entre 400 i 500 extraccions. El director mèdic de l’Hospital Clínic, Antoni Castells, ha admès que per ara és “impossible” saber quan es podran recuperar tots els serveis.

Et pot interessar  Descarten un ciberatac com a motiu de la caiguda del Centre de Trànsit Centralitzat que va col·lapsar Rodalies
Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí