Dimarts, 22 de juny de 2021 - Edició 1062
La República

L’Ajuntament de Barcelona passa de la literatura catalana per promocionar el dia de Sant Jordi

Una campanya provinent de Turisme de Barcelona prefereix “centrar-se en el públic internacional” i només promociona rutes literàries d’autors que escrivien en castellà, i sense representació de les dones

Redacció
Redacció 20/04/2021
Primer pla d'un llibreter etiquetant una pila de llibres la vigília del Sant Jordi d'estiu. Imatge del 22 de juliol de 2020. (Horitzontal)

El portal d’informació oficial per visitar Barcelona, VisitBarcelona, ha obviat la literatura catalana en una campanya que promocionava rutes literàries de cara al dia de Sant Jordi. A l’anunci, el portal depenent de Turisme de Barcelona menciona Cervantes, Falcones o Ruiz Zafón, fet que ha comportat moltes crítiques a la xarxa que han resultat en la promoció d’altres rutes dedicades a Santiago Rusiñol o Jacint Verdaguer, però que es van afegir posteriorment a la pàgina web.

Tal com informa el diari Vilaweb, l’excusa de la directora de Turisme de Barcelona era “difondre Sant Jordi al públic internacional i no al local” i va expressar la voluntat preparar altres rutes d’autors que escrivissin en català, fet que finalment s’ha complert.

Un altre punt gravíssim d’aquesta campanya que apunta Vilaweb és la falta total de promoció de rutes de grans escriptores, com ara Mercè Rodoreda o Victor Català, i la manca de cooperació amb molts centres cívics que des de fa anys organitzen itineraris que VisitBarcelona podria haver utilitzat per potenciar encara més la coneixença de la literatura catalana.

&n

bsp;