Dissabte, 6 de juny de 2020 - Edició 681
La República

La Setmana del Llibre en Català creix un 25% aquest any

La Setmana del Llibre en Català ha facturat més de 501.640 euros, un 25% més que el en l’edició del 2017, en la qual la facturació va arribar als 401.400 […]

Redacció
Redacció 19/09/2018
Expositors ultimen els detalls / ACN

La Setmana del Llibre en Català ha facturat més de 501.640 euros, un 25% més que el en l’edició del 2017, en la qual la facturació va arribar als 401.400 euros. L’organització ha recordat que en les edicions de 2015 a 2017 ja es van aconseguir “xifres rècord de vendes”. En les quatre últimes edicions, s’ha doblat la facturació global. Segons la Setmana, “el canvi de dates que es va aplicar l’any passat, ha afavorit l’afluència de públic” i això s’ha traduït amb el nombre de participants en les activitats. Aquest any més de 28.000 persones han participat en els 265 actes programats. En un comunicat de balanç de l’edició d’enguany, també s’ha assenyalat que s’han venut un total de 31.056 exemplars de revistes i llibres. Aquesta xifra es reparteix a parts iguals entre novetats i llibres de fons. A través de la col·laboració amb l’Institut Ramon Llull, en una iniciativa que compleix dos anys, 18 editors i agents literaris de 16 països diferents han visitat la Setmana i han mantingut més de 400 reunions amb editors catalans.

La Setmana ha destacat que s’ha tornat a mostrar “la riquesa i diversitat” de l’edició en català i que ha estat “una gran manifestació de la potència de l’empresa editorial en català”. També ha estat important l’afluència de públic. Aquest any més de 28.000 persones han participat en els 265 actes programats. L’organització ha apuntat que gràcies a començar el segon divendres de setembre, enguany les escoles han pogut tornar a organitzar visites a La Setmana, fet que per l’organització “és fonamental”.

S’ha recalcat que les xifres de vendes (31.056 exemplars de revistes i llibres) demostren “l’èxit de La Setmana i situa la cita com un dels esdeveniments culturals més importants del país”. Han considerat que “el més important és l’efecte que La Setmana crea en les vendes generals del llibre en català el darrer quadrimestre de l’any, actuant com a dinamitzadora d’aquestes”.

Relacionats