Edició 2758

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 12 de febrer del 2026
Edició 2758

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 12 de febrer del 2026

La justícia francesa ataca l’ús del català als plens de la Catalunya del Nord

Els ajuntaments afectats consideren que es tracta d'una "bufetada" a la llengua

|

- Publicitat -

El Tribunal Administratiu de Montpeller ha anul·lat el canvi de reglament dels ajuntaments d’Elna, Els Banys, Tarerac, Portvendres i Sant Andreu de Sureda (Catalunya del Nord) que permetien parlar als plens a condició de traduir les intervencions al francès. El tribunal argumenta que la llengua francesa és la llengua de l’estat, tal i com estableix la constitució francesa, i que no pot ser relegada a llengua de traducció. Els ajuntaments afectats consideren que es tracta d’una “bufetada” a la llengua i han anunciat que acudiran al Tribunal d’Apel·lació de Tolosa.

Publicitat

L’advocat que porta el cas, Mateu Pons, assegura que malgrat la decisió judicial, la sentència obre la porta de forma “implícita” a parlar primer en francès i després traduir-ho al català. L’Ajuntament de Portvendres ja ha avançat que modificarà el reglament en aquest sentit. “I a veure què fa el prefecte”, ha dit l’alcalde Grégory Marty.

Et pot interessar  GREU | El català, en perill d'extinció: només el 15% dels ciutadans parlen exclusivament en català amb els amics
Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí