Dimarts, 19 de Novembre de 2019 - Edició 481
La República

La inseguretat es converteix en el problema més greu per als barcelonins en el segon mandat de Colau

Un 44,9% dels barcelonins creu que la ciutat ha empitjorat en el darrer any

Avatar
Agències 09/10/2019
L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau

La inseguretat desbanca l’accés a l’habitatge i se situa en un any com el problema més greu per als barcelonins, passant de la cinquena posició a la primera. Segons indica l’Enquesta de Serveis Municipals 2019 feta pública aquest dimecres, un 17,1% dels enquestats situen la inseguretat en el primer lloc de les preocupacions ciutadanes (prop de tres vegades més que fa un any), mentre que l’accés a l’habitatge passa al segon lloc amb el 12,2%. Gairebé un de cada dos residents (44,9%) creu que Barcelona ha empitjorat el darrer any però un 62,2% dels entrevistats confien que millorarà.

Per altra banda, la ciutadania puntua amb un 6,2 la gestió municipal del govern d’Ada Colau (l’enquesta es va fer entre el gener i l’abril, abans dels comicis).La tercera problemàtica que més preocupa els barcelonins és la circulació i el trànsit (6%), seguit de la contaminació i medi ambient (5,9%), la neteja (5,8%), el turisme (5,2%), i l’atur i les condicions de treball (5%).

Per al regidor Jordi Martí, les dades sobre inseguretat no els sorprenen perquè “quadren molt amb el que ha anat passant i l’evolució dels delictes a la ciutat”. De fet, Martí ha dit que podien esperar fins i tot percepcions més negatives quan als ciutadans se’ls demana sobre la seguretat als seus barris. “El problema hi és, existeix”, ha insistit preguntat per aquesta qüestió. Sobre la puntuació de la gestió municipal, que baixa dues dècimes respecte a l’any passat, Martí ha restat importància a la “petita davallada”.

La seguretat als barris

Dels serveis avaluats més negativament, destaca la nota de 5,5 de mitjana que s’emporta la seguretat al conjunt de la ciutat, que empitjora respecte a l’any anterior (6,28) i se situa lleugerament per sota de la seguretat als barris (6,04), que és més ben valorada.

Amb tot, les notes varien molt en funció del barri. Per exemple, contrasten les notes mitjanes a la Barceloneta (4,97) o al Raval (5,07) amb les de Pedralbes o Les Corts, que aconsegueixen un notable (7). L’únic servei que s’endú el suspens, però, és l’aparcament, que treu de mitjana un 4.

El Bicing millora

Entre els serveis municipals valorats positivament hi ha el dels bombers, amb un 8,1, o les biblioteques, amb un 7,9. També destaca el Bicing, que en només un any puja mig punt la seva valoració i obté de mitjana un 6,7.

Empitjora la percepció sobre l’evolució de la ciutat

De l’enquesta es desprèn que un 44,9% dels barcelonins creu que la ciutat ha empitjorat en el darrer any, un 32,4% creu que ha millorat i un 19,5% considera que està igual. Per contra, però, la majoria dels enquestats són optimistes de cara el futur i un 62,6% respon que la ciutat millorarà davant el 21,1% que pensa que empitjorarà. La satisfacció de viure a Barcelona es manté estable en el notable amb un 7,7, una dècima per sota respecte l’enquesta del 2018.

Enquesta

L’Enquesta de Serveis Municipals es fa des de fa trenta anys de forma periòdica i s’hi assenyalen, entre altres, els principals problemes de Barcelona des del punt de vista de la ciutadania. La recollida de dades ha consistit en 6.000 entrevistes presencials a la llar, en aquest cas, fetes entre el 22 de gener i el 9 d’abril.

Una novetat d’enguany és que l’Oficina Municipal de Dades ha desenvolupat una eina que permet fer un encreuament de dades i una lectura exhaustiva de tot l’històric d’enquestes.

Relacionats