Dissabte, 24 de setembre de 2022 - Edició 1521
La República

La falta d’entesa dels partits del Gobierno els porta a malgastar milers d’euros en les mateixes campanyes

Els ministeris espanyols de Sanitat i Consum han superposat les seves inversions en campanyes contra les cases d’apostes i els jocs d’atzar

Àlex Huguet 03/06/2022
La ministra de Sanitat del govern espanyol, Carolina Darias, durant una roda de premsa posterior al Consell de Ministres.

La creació de més departaments per part del Gobierno “més progressista de la història” és, a priori, una bona idea per fixar els pressupostos en coses més concretes i no tant genèriques. Però el temps ha demostrat que entre el PSOE i Podemos hi ha moltes desavinences, fins al punt que es preveuen milers d’euros en campanyes similars que afecten a més d’un ministeri.

Tal com informa el diari Voz Pópuli, la conscienciació contra les cases de jocs i apostes s’ha vist duplicada entre el Ministerio de Consumo i el de Sanidad, arribant al punt del malbaratament de milers d’euros públics. Sanitat ha licitat un contracte de gairebé 50.000 euros per posar en marxa una campanya a la televisió i a internet per sensibilitzar sobre els jocs d’apostes, però al seu torn, Consumo ja fa tres mesos que prepara una campanya molt similar que preveu 231.000 euros d’inversió per “conscienciar sobre el consum de jocs d’atzar i apostes”.

Aquest desgavell es combina al mateix temps amb el fet que Hisenda inverteix molts milions d’euros, 55 per ser exactes, en publicitar les famoses Loterías y Apuestas del Estado.