Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024
Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024

La dependència d’Espanya ens matarà i mai millor dit

Fracàs del sistema d’enviament massius d’alertes depenen del Ministeri de l’Interior que ha passat olímpicament de fer quadrar les companyies telefòniques

|

- Publicitat -

En dues de les tres grans companyies telefòniques hi ha hagut errors de recepció superiors al 90%
Els responsables de Protecció Civil han traslladat als seus homòlegs del Ministeri de l’Interior les “mancances greus” que han detectat al sistema d’enviament massiu d’alertes als telèfons de la ciutadania. L’organisme depenent del Departament d’Interior ha pres aquesta decisió després de comprovar que en la prova que s’ha fet aquest dijous al Camp de Tarragona, els usuaris d’una de les tres grans companyies telefòniques afirmen en un 90,7% haver rebut el missatge, mentre que en el cas dels de les altres dues els percentatges baixen al 7,6% i al 6,8%, és a dir, percentatges de fracàs superiors al 90%. Protecció Civil ha acompanyat la prova d’una enquesta posterior als usuaris. Aquesta nit havia recopilat les dades de 5.000 entrevistes.
Protecció Civil trasllada al Ministeri de l’Interior les “mancances greus” del sistema d’enviament massiu d’alertes

Des de Protecció Civil s’explica que amb les dades recollides fins ara, que encara són provisionals, es pot deduir que hi ha hagut mancances “greus” en la recepció del missatge “un cop l’enviament s’ha fet correctament des de la sala CECAT”. L’ens ja ha traslladat la situació al Ministeri de l’Interior, creador i propietari de l’eina, “per tal de buscar-hi una solució”. A banda, la Generalitat recorda que “l’Estat és el competent per regular el mercat de les telecomunicacions”.

Publicitat

Catalunya és l’únic territori de l’Estat que ha decidit fer proves massives per poder provar l’eina. També ha creat una enquesta per saber si les proves funcionen correctament i per tenir més informació en cas d’errades, com ha estat el cas.

Per exemple s’ha detectat un “gran decalatge” en funció de la companyia telefònica. Els resultats provisionals indiquen que hi ha una companyia telefònica -de la qual Protecció Civil no en facilita el nom- els clients de la qual manifesten que en un 90,7% dels casos han rebut l’alerta. En el cas de dues grans companyies més, en una l’han rebut el 7,6% dels usuaris, i en l’altra el 6,8%. Protecció Civil considera aquesta situació “greument anòmala”. Són diferències “enormes” que en el global mostren que menys de 4 de cada 10 ciutadans que han respost l’enquesta han rebut l’alerta.

Finalment, Protecció Civil considera que aquesta eina, “especialment útil en cas d’accident químic”, ha de poder arribar al conjunt de la ciutadania que disposa de telèfon mòbil, especialment a Tarragona, “on la població està molt sensibilitzada” amb aquest tipus de situacions arran de casos com el de l’empresa IQOXE.

La directora de Protecció Civil, Marta Cassany, ja ha fet trasllat d’aquesta situació a la Dirección General de Protección Civil del Ministeri de l’Interior, creadora i administradora de l’eina d’enviament massiu.

Publicitat

Opinió

Minut a Minut