Edició 2689

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 05 de desembre del 2025
Edició 2689

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 05 de desembre del 2025

La CUP considera que la reunió entre Illa i Puigdemont va estar “buida de contingut”: “Ens ressona a una antiga sociovergència”

El secretari general Non Casadevall creu que Illa va anar a Brussel·les com a "majordom de l'estat espanyol"

|

- Publicitat -

La CUP veu la reunió entre Salvador Illa i Carles Puigdemont a Brussel·les “buida de contingut polític” i considera que ha estat fruit dels “pactes de la Moncloa i d’uns compromisos que venien adquirits” per part de Junts i el PSOE. En declaracions a l’ACN, el secretari general de la CUP, Non Casadevall, ha assenyalat que la trobada els “ressona a una antiga sociovergència” i creu que el president Illa va viatjar a Brussel·les com a “majordom de l’estat espanyol”. “Entenem que és una ordre directa del president Sánchez. Ell va a Canàries i diu que faci això i Illa ho fa”, ha ressaltat. Casadevall també ha lamentat que la voluntat tant de Junts com del PSC és que “res canviï” perquè “beneficia a tots dos, però no al poble català”.

Publicitat

La CUP no veu “sincera” la reunió entre el president de la Generalitat, Salvador Illa i l’expresident Carles Puigdemont a Brussel·les. La formació assenyala que la voluntat de la trobada és que “no canviï res” i, de fet, hi veuen “una antiga sociovergència”. “Canvien els actors, però estem en les mateixes”, ha remarcat el secretari general de la CUP, Non Casadevall.

En aquest sentit, el partit lamenta que tot plegat “respongui a unes necessitats pròpies” de Junts i del PSOE, arran del pacte d’investidura de Sánchez.

Casadevall ha lamentat que la voluntat és “evitar que hi hagi un independentisme popular i propositiu que posi solucions sobre la taula”. Des de la CUP consideren que la reunió es va produir marcada pel context de la llei d’amnistia que “hauria de permetre solucionar el conflicte”, però Casadevall ha deixat clar que, per a ells, “el conflicte no està solucionat”.

A més, el secretari general de la CUP ha recordat que la llei “no està arribant a tothom”. “No ha arribat a l’Adri, Pablo Hassel encara és a la presó o la companya Eulàlia Reguant no es pot beneficiar de l’amnistia”, ha reblat.

Ordre de Sánchez

Per a la CUP la trobada entre Illa i Puigdemont és conseqüència d’una ordre del president del govern espanyol, Pedro Sánchez, a Illa a qui Casadevall considera que ha actuat com a “majordom” de l’Estat.

Et pot interessar  Puigdemont reclama al Constitucional l'aixecament "urgent" de l'ordre de detenció

Tot plegat, segons el la CUP ha acabat amb “els pactes d’investidura i els tractes que es tenen a altes esferes per resoldre el conflicte català”.

El president de la Generalitat, Salvador Illa, i l’expresident i líder de Junts, Carles Puigdemont, es van retrobar aquest dimarts a Brussel·les. La trobada es va celebrar a la delegació del Govern davant la UE i es va allargar durant prop d’una hora i mitja. La reunió va arribar 8 anys després que Puigdemont es traslladés a l’exili a Bèlgica, i un any després de la investidura del socialista.

Cap dels dos líders va fer declaracions un cop van acabar la conversa, sinó que van valorar la reunió a través de la xarxa social X. Illa va defensar que “el diàleg és el motor de la democràcia perquè Catalunya continuï avançant” i va afegir que la trobada amb el de Junts n’era “un bon exemple”. Puigdemont, en canvi, va recordar que “en situació de normalitat democràtica, aquesta reunió s’hauria hagut de produir fa molts mesos i no pas a Brussel·les, sinó al Palau de la Generalitat”.

La reunió es va celebrar justament en un curs polític que estarà marcat per l’aplicació de la llei d’amnistia i per les negociacions complexes per intentar aprovar els pressupostos dels governs català i espanyol. En el cas del Congrés, els 7 vots de Junts seran determinants.

Suport a la Flotilla

Finalment, Casadevall ha volgut tenir paraules de suport a la Flotilla que va reprendre la marxa cap a Gaza i ha criticat aquells qui l’han “intentat descafeïnar”. Des de la CUP recorden que si els vaixells que van a la franja són “febles” és perquè “cap estat s’atreveix a fer el que fa la flotilla”. Casadevall ha lloat els integrants per “posar el seu cos” i ha destacat que Israel hagi advertit que tractarà els activistes com a terroristes.

“Això passa perquè té una incomoditat perquè es demostri i que es posi sobre la taula que aquí hi ha una ocupació, que hi ha un genocidi i que aquí els governs han d’actuar”, ha conclòs.

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí