Edició 2109

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 04 de maig del 2024
Edició 2109

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 04 de maig del 2024

La cimera d’educació ja té data: Aragonès convoca els grups a Palau el 19 de desembre per abordar els resultats de PISA

El president vol impulsar "canvis valents" en l'educació a partir d'un "consens" entre partits

|

- Publicitat -

El president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha convocat pel 19 de desembre a les 18 hores a Palau els grups parlamentaris -tots menys Vox- per abordar els resultats de l’informe PISA, segons avança l’ACN.

Aragonès ja va explicar, dimecres al ple, que vol impulsar “canvis valents” en l’educació a partir d’un “consens” entre partits. El president va instar els grups parlamentaris a fer “política educativa” en comptes de “partidisme”. L’oposició assistirà a la reunió al Palau de la Generalitat sobre el sistema educatiu. Tot i això, la majoria de grups coincideixen que el Govern ha anat “tard” en la seva reacció i es mostren escèptics sobre els resultats que pugui donar aquesta cimera.

Publicitat

El president Aragonès va anunciar durant el ple de dimecres a la tarda al Parlament que convocaria els partits -tots menys l’extrema dreta de Vox- a una cimera a Palau per abordar els resultats de l’informe PISA. El cap del Govern va insistir que els partits han de ser “exigents” amb l’executiu, i va afirmar que ell assumeix “tota la responsabilitat” de l’informe PISA: “Però volem fer-ho conjuntament, no per diluir la responsabilitat política sinó perquè els resultats seran millors, més estables i consolidats al temps”. El president ha instat els grups a fer “política educativa” en comptes de “partidisme”.

Aragonès va reiterar que l’educació no és només una “prioritat” del departament d’Educació o de la seva consellera, Anna Simó, sinó de tot el Govern, i seva com a president. El cap de l’executiu va afegir al ple que també està “convençut” que és la prioritat també del conjunt de la cambra. Així mateix, va reivindicar els compromisos i acords del ple monogràfic sobre la situació de l’educació i el sistema educatiu, fet al Parlament abans de l’estiu. I ha subratllat que aquell “consens” ha de servir per “posar-se a treballar”.

Et pot interessar  Aragonès colla Puigdemont recriminant-li la "manca de lideratge" a Junts: "Qui canvia tant d'opinió és que no sap on anar"

Què diu l’informe?

Els resultats de Catalunya en les proves PISA del 2022 cauen en picat en els tres àmbits d’avaluació i situen l’alumnat català per sota de la mitjana d’Espanya i dels països de l’OCDE. Segons es desprèn de l’informe publicat aquest dimarts, en competència matemàtica Catalunya ha obtingut 469 punts, 21 menys respecte a les últimes proves, fetes el 2018. És la puntuació més baixa des del 2006.

En competència científica, l’alumnat català ha obtingut la pitjor dada des del 2003 amb 477 punts, 12 menys que el 2018. En comprensió lectora, Catalunya també ha registrat la pitjor dada des del 2006 i s’ha situat en les últimes posicions de l’Estat amb 462 punts, 22 menys que el 2018, i només per davant d’Andalusia (461), Melilla (405) i Ceuta (404).

Publicitat

Opinió

Minut a Minut