Edició 2781

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 07 de març del 2026
Edició 2781

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 07 de març del 2026

Junts retreu a Illa que no anés als homenatges del 17-A i sigui a Lanzarote per “rebre instruccions” de Sánchez

Rius acusa el nou Govern de nomenar familiars com a alts càrrecs

|

- Publicitat -

El portaveu de Junts, Josep Rius, ha retret al president de la Generalitat, Salvador Illa, que no assistís als homenatges de dissabte a les víctimes dels atemptats del 17 d’agost a Barcelona i Cambrils (Baix Camp) i hagi anat a Lanzarote, a les Canàries, “a una finca del govern espanyol a rebre instruccions”. En unes declaracions des d’Urús (Cerdanya), Rius ha titllat Illa de “president sucursalista” i ha criticat que rebi, ha assegurat, indicacions del president espanyol, Pedro Sánchez, sobre “com ha de governar la Generalitat”.

Publicitat

També ha criticat els nomenaments fets pels nous consellers, a qui ha acusat de “nepotisme” per haver “nomenat familiars com a càrrecs de confiança”. Ha posat d’exemple que la consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque, ha nomenat la seva parella de cap de gabinet o que la germana de l’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, sigui ara assessora del Departament de Presidència, ha dit. Per tot plegat ha recriminat el “silenci” d’ERC i els Comuns i ha explicat que dilluns registraran una petició al Parlament perquè Illa hi comparegui i ho expliqui.

Et pot interessar  Illa no ha trigat gens a rebaixar el seu “compromís real” amb la recaptació de l’IRPF: “ Complirem amb els acords des de posicions de realisme”
Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí