Edició 2429

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 20 de març del 2025
Edició 2429

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 20 de març del 2025

Jordi Domingo nega “irregularitats” en les eleccions del Consell de la República: “Tinc la consciència tranquil·la”

El nou president de l'entitat calcula formar el govern entre final de febrer i principis de març

|

- Publicitat -

El nou president del Consell de la República, Jordi Domingo, ha negat “irregularitats i abusos” en les eleccions d’aquesta setmana. En una entrevista que publica ‘Vilaweb’ aquest dissabte, Domingo assegura tenir la consciència “molt tranquil·la”, i insta la resta de candidatures a detallar les “irregularitats” que denuncien. L’advocat, que nega “absolutament” qualsevol mala praxi, obre la porta a sumar alguna de les iniciatives de les altres llistes al seu programa de govern, i aposta per una auditoria interna. Per altra banda, Domingo calcula formar l’executiu del Consell de la República entre final de febrer i principis de març. També defensa l’existència de l’entitat, i destaca el paper que ha tingut fins ara.

Publicitat

Els excandidats a presidir el Consell de la República Toni Comín i Montserrat Duran van denunciar dimecres “incidències i abusos” en les eleccions de l’entitat. A través d’un comunicat de la seva candidatura, ‘Destí: Independència’, Comín va argumentar que aquestes “incidències” han afectat els drets de l’electorat i la “neutralitat exigible” a la consulta interna. Per això, va demanar una auditoria “immediata” i amb totes les “garanties tècniques” per certificar de manera “inequívoca” els resultats.

Alhora, la candidatura de Duran també va denunciar “irregularitats” en la campanya de la candidatura guanyadora i va afegir que emprendran “totes les mesures i accions” que corresponguin per aclarir-ho. El seu equip, ‘RevolucionemNos’, va admetre que la campanya portada a terme per la candidatura guanyadora va estar “plena d’irregularitats i abusos”. En cas que les explicacions que reclamen a Domingo no siguin “prou clares ni suficients”, Duran emprendrà “totes les mesures i accions que corresponguin”, tal com va insistir.

Resultats de les eleccions

Domingo es va imposar a la consulta interna i agafarà el relleu de Carles Puigdemont a la presidència del Consell de la República. El 65,86% dels inscrits que van votar ho van fer per l’excònsol major del Consolat de Mar, mentre que el 22,7% va apostar per Duran. Per darrere van quedar Comín, amb 745 vots (9,19%), i el professor jubilat mallorquí Antoni Walker, amb 161 vots (1,98%). La participació va ser del 9% dels inscrits.

Et pot interessar  La Sindicatura Electoral del Consell de la República rebutja les impugnacions de Comín i Duran sobre els resultats

Domingo era el preferit de l’entorn de Puigdemont, que en privat va arribar a demanar a Comín, company seu d’exili, que no s’hi presentés. La campanya ha estat marcada per les acusacions contra Comín per mala gestió econòmica i la denúncia per assetjament d’un exassessor al Parlament Europeu.

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí