Edició 2689

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 05 de desembre del 2025
Edició 2689

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 05 de desembre del 2025

Fins i tot el president Aragonès veu que el finançament singular va pel mal camí

Demana a Junts i Comuns que s’impliquin veient com de malament va la negociació

|

- Publicitat -

El finançament singular no arriba, el govern espanyol vol un finançament comú
L’expresident de la Generalitat Pere Aragonès ha reclamat a Junts i Comuns que “s’impliquin” en la negociació del finançament singular per a Catalunya, vista la lentitud per part del govern espanyol. “Aquest és un tema de país. Crec que ERC ha estat extremadament responsable posant-se aquest element a l’esquena, però això no només interpel·la a Esquerra, PSC i PSOE”, ha assenyalat Aragonès en la 4a Jornada del Catalanisme al segle XXI, organitzada per Acció Catalana a Vilafranca del Penedès. “Per tant, interpel·lo d’altres formacions polítiques històriques del catalanisme, o hereves, a empènyer en aquest procés. Tota pressió, tota participació ajudarà a aconseguir l’objectiu final”, ha insistit l’expresident, que també considera “urgent” que el PSOE compleixi els acords d’investidura.
El poc futur del finançament singular
“És extremadament urgent perquè cada dia que passa sense complir els acords fa molt més difícil que es puguin complir en uns mesos o en un any, quan ja entrarem en mode preelectoral”, ha reflexionat en veu alta Aragonès, que ha recordat que hi haurà les eleccions municipals i també autonòmiques en moltes comunitats. “Algunes coses que han sortit fins ara, ha semblat que es posava aigua al vi”, ha reconegut l’expresident de la Generalitat, que ha posat d’exemple l’allargament fins al 2028 de la data perquè l’Agència Tributària de Catalunya gestioni l’IRPF. “Per això és tan rellevant la proposta d’ERC al Congrés dels Diputats. No em preocupa el termini si prèviament l’acord polític amb PSC i PSOE ja es transforma en llei”, ha reivindicat Aragonès.

Publicitat

En paral·lel, l’expresident de la Generalitat no ha volgut donar cap consell als negociadors d’ERC ni de la Generalitat, però sí que ha volgut adreçar un missatge al president espanyol, Pedro Sánchez. “L’excusa del mal menor no és lliure de no caducar mai i un dia quedarà desgastada”, ha etzibat Aragonès. “Sánchez ha de saber fins quan estirar la corda perquè no es trenqui. I el màxim responsable és el president espanyol i ha d’honorar els acords”, ha conclòs l’expresident de la Generalitat, en un diàleg on ha estat acompanyat per l’expresident valencià Ximo Puig i l’expresidenta de Navarra Uxue Barkos. Tots tres han coincidit que la millora de l’autogovern permet disposar de més diners per fer polítiques socials i Puig ha defensat que el finançament singular de Catalunya serà una “oportunitat” per al País Valencià.

Et pot interessar  La CUP reclama que el nou finançament atorgui "màxima sobirania" per gestionar els tributs

“Des del primer dia vaig dir que el finançament singular era la gran oportunitat per al País Valencià. A nosaltres ens anirà millor segur, passi el que passi”, ha conclòs l’expresident de la Generalitat Valenciana.

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí