Edició 2689

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 05 de desembre del 2025
Edició 2689

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 05 de desembre del 2025

ERC proposa al Congrés prohibir la contractació d’empreses que hagin espiat o hackejat l’administració pública

|

- Publicitat -

ERC ha registrat una proposició no de llei al Congrés en què insta el govern espanyol a fer les “modificacions legals oportunes” per “prohibir la contractació d’empreses, així com les seves matrius o filials, que hagin espiat o hackejat alguna administració pública de l’Estat”.

Publicitat

Al text, els republicans recorden l’espionatge a càrrecs públics, polítics i membres de la societat civil catalana i del govern espanyol amb el programari Pegasus de l’empresa israeliana NSO. També han fet menció al hackeig destapat contra el 9-N. ERC sosté que són “actituds que han de ser perseguides i combatudes per la democràcia”.

La iniciativa, presentada per ser debatuda a la comissió de Seguretat Nacional, també demana un informe en un termini màxim de tres mesos sobre les contractacions que s’hagin fet fins ara a aquesta mena de companyies.

Et pot interessar  L'executiva d'ERC abordarà dimarts amb Camacho el futur de la Federació després de les dimissions en bloc
Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí