Edició 2759

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 13 de febrer del 2026
Edició 2759

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 13 de febrer del 2026

Els partits independentistes exigeixen la compareixença de Marlaska al Congrés pel segon agent infiltrat

|

- Publicitat -

La notícia que un agent de la policia espanyola ha aconseguit infiltrar-se durant 3 anys en moviments d’activisme i projectes polítics de l’esquerra independentista catalana ha ocupat les portades dels mitjans i obert de nou el debat a les xarxes socials sobre la repressió i l’espionatge que perpetra l’estat espanyol. La investigació del mitjà ‘La Directa’ ha destapat no només la infiltració d’un segon agent en els projectes polítics de diverses associacions i grups a Barcelona, sinó també les mentides del Ministeri d’Interior, el responsable del qual, Fernando Grande-Marlaska, assegurava l’estiu passat que aquest mètode d’espionatge, prohibit en alguns països com ara el Regne Unit, ja no s’utilitzava a Espanya. A més a més, la infiltració d’agents de la policia requereix una ordre judicial, i en supòsits de terrorisme, crim organitzat i tràfic d’estupefaents, per a ser legal.

Publicitat

Per tot això, els partits independentistes d’ERC, Junts i la CUP, juntament amb el PDeCAT, EH Bildu i el BNG, han exigit la compareixença del ministre d’Interior, Fernando Grande-Marlaska, en comissió parlamentària al Congrés per aquest segon cas d’espionatge per infiltració, perquè expliqui la veritat sobre els mètodes repressius que empra l’estat espanyol contra els moviments dissidents.

Et pot interessar  ERC se suma a l'exigència que sigui l'Estat espanyol qui assumeixi les responsabilitats econòmiques de la crisi de Rodalies
Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí