L’Associació d’Inspectors d’Hisenda ha criticat la convalidació del decret llei que dona plena autonomia a l’Agència Tributària de Catalunya (ATC) per desplegar la hisenda catalana en matèria de personal. En un comunicat, ha denunciat que és una mesura que no compta amb cap “suport legislatiu que en justifiqui la urgència ni la creació d’una estructura tributària paral·lela”. A més, considera que posa en risc els “principis constitucionals fonamentals com la igualtat i la solidaritat interterritorial” i ha afegit que el finançament singular suposa una “malbaratament de recursos sense justificació econòmica” i que es traduirà en “més costos i càrregues administratives per a la prestació dels serveis públics”.
En el comunicat, els inspectors remarquen que no s’ha dut a terme cap modificació en el sistema de modificació vigent i sostenen que “s’està desenvolupant un règim jurídic basat en una entelèquia que no té cap empara legal”.
L’Associació d’Inspectors d’Hisenda també assenyala que no hi ha “raons jurídiques o econòmiques que justifiquin la duplicació de funcions ja assumides i desenvolupades amb excel·lents resultats per l’Agència Tributària Estatal”. En aquest sentit, afirma que és “molt preocupant el desemparament” dels funcionaris de l’AEAT a Catalunya i demana explicacions a la ministra d’Hisenda perquè aclareixi el futur professional de la plantilla, com per exemple si hi haurà trasllats a l’ATC.
Crida a les comunitats a recórrer el decret
L’Associació d’Inspectors d’Hisenda fa una crida a la resta de comunitats autònomes a interposar un recurs contra el decret aprovat aquest dimecres per incorporar nou personal a l’ATC, com informàtics o destinar beques a la preparació d’oposicions per formar part del cos. “Aquestes mesures no poden equiparar-se a l’experiència i capacitat operativa de l’Agència Tributària Estatal”, apunta.
Aquest dimecres, el Parlament va convalidar el decret del Govern que dona “plena autonomia” a l’Agència Tributària de Catalunya en matèria de personal per poder desplegar la hisenda catalana. La iniciativa va tirar endavant amb els vots a favor del PSC, ERC, els Comuns i la CUP, mentre que Junts s’hi va abstenir. El PPC, Vox i Aliança Catalana hi van votar en contra.


