Edició 2098

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 23 de abril del 2024
Edició 2098

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 23 de abril del 2024

El Pitching Audiovisual connecta el talent amb la indústria catalana

El Clúster Audiovisual de Catalunya ha acollit aquest matí la inauguració del Pitching Audiovisual, l’acte central de la Setmana del Talent Audiovisual

|

- Publicitat -

Entre avui, i divendres, 39 estudiants de diverses universitats presentaran en format pitch els seus projectes a empreses com Gestmusic, BrutalMedia, DiagonalTV, Filmax, Grup Lavinia, Minoria Absoluta i Editorial Planeta, entre d’altres. L’objectiu és donar a conèixer aquests projectes i buscar l’oportunitat de tirar-los endavant de la mà de productores de referència a Catalunya. Els projectes seleccionats s’organitzen en quatre categories: ficció, no ficció, formats de televisió i noves finestres. En aquesta primera jornada els estudiants presenten 8 projectes de la categoria de ficció i 5 de la categoria de noves finestres, en què s’inclouen propostes de nous formats disruptius pel sector. Totes elles són idees creatives que volen potenciar la interacció amb l’usuari a través de noves vies. Destaquen un videojoc de simulació amb elements d’aventura gràfica i investigació, una plataforma per publicar còmics evitant processos editorials o una instal·lació  interactiva per a un museu. L’acte ha comptat amb la participació de la Sra. Maria Matilde Villarroya Martínez, directora general d’Indústria del Departament d’Empresa i Coneixement; el Sr. Francisco Vargas Echeverría, director de l’Àrea de l’Audiovisual de l’Institut Català de les Empreses Culturals; i de Miquel Rutllant, president del Clúster Audiovisual de Catalunya.

Demà del Pitching Audiovisual, que tindrà lloc demà divendres, comptarà amb la presentació de 5 projectes de la categoria de no ficció, en la què tenen cabuda propostes de documentals o sèries documentals, i 5 projectes de formats TV, categoria que reuneix propostes de programes d’entreteniment i concursos. Aquesta edició ha rebut una seixantena de projectes, el triple que a l’edició de fa dos anys. Un increment que confirma la bona acollida del Pitching Audiovisual com a plataforma de presentació de projectes davant agents destacats de l’audiovisual català. Del total de projectes presentats a les tres edicions anteriors, un 35% és en fase de desenvolupament i un 15% s’ha finalitzat.

Publicitat

La Setmana del Talent Audiovisual és una iniciativa impulsada pel Clúster Audiovisual de Catalunya amb l’objectiu de connectar el talent emergent i la indústria per innovar i trobar nous formats. La quarta edició ha comptat amb la implicació de 105 empreses del sector, un 25% més que en l’edició passada, en què van participar 80 productores i professionals de la indústria. També hi participaren una vintena de centres universitaris, entre els que destaquen els internacionals de Croàcia i Dinamarca.

A banda del Pitching Audiovisual, La Setmana del Talent Audiovisual ha presentat de dimarts a divendres conferències, taules rodones i dinàmiques de networking amb l’objectiu de reflexionar sobre el present i el futur de la televisió i parlar sobre continguts digitals.

Publicitat

Opinió

Minut a Minut