El Ministeri de Defensa enviarà a Toledo a 900 dels 1.200 militars que havien d’examinar-se a Talarn

|

- Publicitat -

El Ministeri de Defensa ha fet marxa enrere i finalment enviarà a l’Acadèmia d’Infanteria de Toledo a 900 dels prop de 1.200 aspirants a militar que estava previst que anessin a Talarn. Segons ha avançat ‘Pallars Digital’ i ha pogut confirmar l’ACN, Talarn ha rebut l’ordre de reallotjar 900 militars i finalment seran 280 els aspirants que es desplaçaran i s’allotjaran a l’Acadèmia General Bàsica de Suboficials de Talarn, que té una capacitat per a 300 persones. Fins aquest dissabte estava previst que els 1.200 militars es desplacessin al Pallars Jussà per examinar-se. D’aquests, 300 s’havien d’allotjar a l’Acadèmia i la resta en establiments turístics.

 

Publicitat

Crítiques per les pèrdues econòmiques

>

 

Algunes formacions, com Compromís per Tremp, han criticat que des de l’ajuntament es rebutgés el desplaçament de 1.200 militars per raons de “salut pública” i han assegurat que el consistori “crea alarma”. També han subratllat que l’Acadèmia de Talarn té els seus plans propis de prevenció per garantir la seguretat sanitària.

 

A més, han lamentat que amb la decisió de reallotjar prop del 70% dels aspirants previstos hi haurà unes pèrdues econòmiques importants per al sector del comerç, l’hostaleria i la restauració i han reclamat “compensacions econòmiques” a l’Ajuntament.

 

Protestes per la mobilitat dels militars

 

A banda de les queixes de diversos alcaldes, les seccions pallareses de l’ANC, Òmnium, els CDR i els Consells Locals per la República també van mostrar la seva “preocupació” i “desacord” per l’arribada dels aspirants a militars des de diversos indrets de l’estat espanyol. En una carta enviada a tots els ajuntaments del Pallars Jussà i al PROCICAT de la Pobla i Tremp van considerar “irresponsable” aquesta mobilitat massiva.

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí