Edició 2110

Els Països Catalans al teu abast

Diumenge, 05 de maig del 2024
Edició 2110

Els Països Catalans al teu abast

Diumenge, 05 de maig del 2024

El Govern vol restringir la publicitat, la promoció i el patrocini de les empreses i establiments de joc

Tampoc podran patrocinar equips, instal·lacions o competicions esportives a Catalunya

|

- Publicitat -

El Govern vol restringir la publicitat, la promoció i el patrocini de les empreses i establiments joc, i també vol impedir que puguin patrocinar equips, instal·lacions o competicions esportives a Catalunya, segons l’esborrany del projecte de llei d’acompanyament dels pressupostos de la Generalitat, al qual ha tingut accés l’ACN. El Govern planteja tres modificacions a l’articulat de la Llei 15/1984 -de 20 març, del joc- on destaca el nou article 11: el text aposta per prohibir els anuncis que promoguin, incitin o estimulin la pràctica de l’activitat del joc; que suggereixin que el joc pot solucionar problemes personals, econòmics o financers; que emprin un llenguatge i imatges no inclusives i sexistes; o que estiguin dirigits a menors.

 

Publicitat

Les empreses i establiments de joc no podran publicitar-se a la via pública o en mitjans de transport si aquesta promoció infringeix alguns dels supòsits anteriors. “Tampoc està permesa la publicitat de l’activitat de joc, de les empreses i dels establiments de joc en les instal·lacions esportives en què entrenin o competeixen persones menors d’edat en l’àmbit territorial de Catalunya”, precisa el punt 11.5 de la nova Llei 15/1984. Un cop entrés en vigor aquesta modificació, el Govern desenvoluparia, mitjançant decret, el règim específic de publicitat dels jocs i de les apostes i dels establiments de joc en els reglaments corresponents, així com també el règim de publicitat en les seves pàgines web, en les portes d’accés als establiments de joc així com al seu interior.

 

Els altres dos articles de la Llei 15/1984 que es volen modificar són el 6 bis, de Circumstàncies inhabilitants per exercir l’activitat de joc a Catalunya, i el 9, de Prohibicions de participació i d’accés. D’una banda, el text del 6 bis amplia les circumstàncies per les quals es denegaria l’autorització per a l’exercici d’activitats de jocs i apostes: persones o empreses condemnades per algun delicte contra la salut pública, de falsedat, d’associació il·lícita o de contraban; no estar al corrent de les obligacions tributàries o de la Seguretat Social; o haver estat sancionat per blanqueig de capitals o incompliment de la normativa de joc de Catalunya, de l’Estat o d’altres comunitats autònomes.

 

I en el cas de l’article 9 s’afegeixen supòsits de denegació d’accés a jocs i apostes: menors d’edat; inscrits al registre de persones amb entrada prohibida a salons de joc, casinos i sales de bingo; i persones accionistes o directives d’entitats esportives, àrbitres, o altres col·lectius que puguin determinar-se reglamentàriament, respecte d’esdeveniments o activitats esportives.

 

 

 

 

Publicitat

Opinió

Minut a Minut