Divendres, 25 de juny de 2021 - Edició 1065
La República

El debat del 14-F a RTVE suma gairebé 400.000 espectadors en total i obté un 10,7% de quota de pantalla a Catalunya

El minut d’or en simulcast va ser a les 23.45 h, amb 330.000 espectadors

Avatar
Agències 01/02/2021
Debat electoral a RTVE de les principals forces que es presenten a les eleccions al Parlament de Catalunya

El debat electoral de les principals forces que es presenten a les eleccions al Parlament de Catalunya del pròxim 14 de febrer, va tenir una audiència de 242.000 espectadors i 10,7% de share a Catalunya en la seva emissió simultània a La 1 i al Canal 24 Horas. Segons ha informat la cadena, ha estat el debat més seguit a La 1 de RTVE des del 2015, amb un total de 774.000 persones que el van veure en algun moment, el 10,5% de la població catalana. A tot l’estat espanyol, al Canal 24 Horas va aconseguir el 0,9% de share amb 152.000 espectadors. Així mateix, el minut d’or en simulcast va ser a les 23:45 hores, amb 330.000 espectadors i un 17,4% de mitjana, quan els candidats parlaven sobre les aliances i els possibles pactes de govern.
En aquest darrer quart bloc es va produir el moment més àlgid de la nit i va generar més enfrontaments entre els candidats que van apujar el to de les intervencions. De fet, al tram final del debat, que va durar 132 minuts, l’emissió en simultani supera la resta de cadenes.

A banda, el debat va generar una gran expectació a les xarxes socials convertint-se a Twitter en tendència a Espanya i en cinquena posició en l’àmbit mundial. L’etiqueta #debateCATrtve va generar quasi 60.000 tuits i va ser líder en la conversa social a Espanya durant diverses hores. Aquesta conversa va tenir 250.000 impressions en el conjunt de xarxes socials de RTVE Catalunya (Twitter, Instagram, YouTube, FaceBook i Periscope).

En aquesta ocasió, el debat electoral es va poder seguir per La 1 i Ràdio 4 a Catalunya i pel Canal 24 Horas i Radio 5 a tot l’estat espanyol, així com per RTVE.es i RTVE.cat. És el primer cop que RTVE fa una cobertura especial d’un debat a través d’una desena de plataformes diferents, de manera que es podia seguir per la televisió, ràdio, ordinador, telèfon mòbil i tauletes.

Si es comparen les audiències entre aquesta convocatòria i les dues anteriors, les del 2015 i les del 2017, el debat ha guanyat espectadors. Fa sis anys, el share va ser d’un 3,9% (107.000 espectadors) a La 1 i un 0,4% de share al Canal 24 Horas. El 2017 es va assolir un 7,8% amb 180.000 espectadors a La 1 i un 1,3% amb 219.000 espectadors al Canal 24 Horas. En canvi, aquest diumenge s’ha arribat a un 10,7% de share a Catalunya amb 242.000 espectadors.