Dilluns, 27 de març de 2023 - Edició 1705
La República

El 20-N es converteix en el parc temàtic franquista a Espanya

La commemoració de l’aniversari de les morts de José Antonio Primo de Rivera i Francisco Franco deixa a l’Estat espanyol imatges inimaginables en qualsevol democràcia europea

Redacció 21/11/2019
Un franquista al Valle de los Caídos/ ACN

El 20-N, la commemoració de l’aniversari de les morts de José Antonio Primo de Rivera i Francisco Franco, deixa a l’Estat espanyol imatges inimaginables en qualsevol democràcia europea. Enguany, entre altres, s’han vist escenes esfereïdores d’exaltació del feixisme a Valladolid, Toledo o València.

Ahir, un centenar de persones van acabar cantant l’himne falangista ‘Cara a el sol’ i fent la salutació feixista en ple centre de Valladolid després d’una missa -en la qual el capellà va criticar l’exhumació de Franco del passat 24 d’octubre- en honor a aquest i Primo de Rivera, malgrat la presència policial. I no només això, sinó que l’organització de la missa anava a càrrec de José Luis García Conde, militar retirat i pare de l’únic procurador de Vox a les Corts de Castella i Lleó, Jesús García Conde. A la localitat toledana de Quintanar de la Orden també es va celebrar una cerimònia religiosa en honor al dictador Francisco Franco i Primo de Rivera. D’altra banda, a València va haver-hi una marxa feixista amb torxes per a celebrar el 20-N.