Edició 2777

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 03 de març del 2026
Edició 2777

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 03 de març del 2026

Cop d’efecte a Tàrrega: Junts i CUP tomben ERC-PSC amb una moció de censura i pacten govern alternatiu

Rosa Maria Perelló tornarà a l'alcaldia i Laia Recasens serà primera tinenta d'alcaldia en una coalició que promet transparència, serveis públics reforçats i proximitat ciutadana fins al 2027

|

- Publicitat -

Tàrrega viu un terratrèmol polític: Junts per Tàrrega i la CUP Tàrrega han tancat un pacte de govern per al període 2026-2027 i registraran demà, 4 de març, una moció de censura contra l’actual alcaldessa Alba Pijuan (ERC)
L’acord arriba després del fracàs de la qüestió de confiança plantejada pel govern dimarts passat (25 de febrer), que va caure amb 11 vots en contra de l’oposició (Junts + CUP) i només 6 a favor. Aquest bloqueig, segons les dues forces, evidencia la incapacitat de l’equip d’ERC-PSC per negociar pressupostos, articular majories i garantir estabilitat. El nou govern de coalició es basa en un lideratge compartit: Rosa Maria Perelló (Junts), que ja va ser alcaldessa entre 2011 i 2019, serà investida alcaldessa. Laia Recasens (CUP) assumirà la primera tinència d’alcaldia.
Les àrees es reparteixen amb complementarietat: Junts gestionarà alcaldia, urbanisme, feminismes, acció social, comerç i gestió econòmica.
CUP s’encarregarà de serveis municipals, transició energètica, habitatge, participació, cultura i la nova Regidoria de Llengua.
Els eixos prioritaris del pacte són tres: Més transparència: agenda oberta, rendició de comptes, comunicació plural i reforç de la participació ciutadana i entitats.
Més serveis públics: pla de manteniment i neteja, accessibilitat universal, enllumenat LED complet, mobilitat sostenible (a peu i bicicleta), model energètic territorial i prioritat absoluta a l’habitatge (ampliació parc públic, rehabilitació i Pla Local d’Habitatge).
Més proximitat: municipalització del Teatre Ateneu, impuls cultural i patrimonial, plataforma de comerç electrònic local, aposta per la cohesió social i més drets.
Malgrat les diferències ideològiques, Junts i CUP subratllen que han prioritzat l’estabilitat institucional de Tàrrega i el desbloqueig de la ciutat davant d’un govern que consideren incapaç de dialogar. Demà al matí (10 h) faran una roda de premsa conjunta davant l’Ajuntament per presentar i registrar formalment la moció de censura, que obrirà una nova etapa de treball conjunt fins a final de mandat. La ciutadania de Tàrrega assistirà a un canvi de rumb polític inesperat però fruit de setmanes de negociacions.

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí