Edició 2104

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 29 de abril del 2024
Edició 2104

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 29 de abril del 2024

Capella defensa al Maresme que la pacificació de l’N-II es materialitzarà per fi gràcies a l’acord d’investidura

La carretera es va transferir el 2010 amb una inversió compromesa de 400 milions que no s'ha executat

|

- Publicitat -

El Departament de Territori ha fet aquest dilluns l’enèsima reunió amb alcaldes del Maresme amb la pacificació de la carretera N-II com a principal reclam de la trobada. La consellera Esther Capella assegura que la transformació de la via serà una “realitat” gràcies a l’acord de pressupostos perquè “obliga” l’Estat a finançar les obres i que aquestes les acabarà executant la Generalitat a través d’una encomana de gestió. Ara, diu Capella, és “diferent” perquè és el Govern qui té “el control de l’execució”. L’acord preveu una inversió de 383 milions per convertir la N-II es una via urbana, amb menys carrils, més voreres i un carril bici d’extrem a extrem de la comarca, i la construcció de set nous enllaços a l’autopista C-32, entre d’altres.

 

Publicitat

Gairebé catorze anys després del traspàs de la titularitat de la carretera N-II al seu pas pel Maresme, la inversió per transformar-la en un vial urbà sembla ara garantida. Així ho explicat la consellera Esther Capella als alcaldes del Maresme on s’ha donat detall de les actuacions recollides en el protocol d’encomanes de gestió acordat amb l’Estat.

 

La inversió prevista al Maresme és de 384 milions, destinats majoritàriament a l’àmbit viari i amb la carretera N-II en l’eix de l’actuació. Per pacificar l’N-II, però, també s’actuarà sobre la C-32, un cop alliberada de peatge. Del total de la inversió, hi ha 25 milions que invertirà Adif en la xarxa ferroviària. Aquestes inversions, però, no estan definides.

 

Set nous accessos a l’autopista i un carril bici a l’N-II

 

Pel que fa a les actuacions a les carreteres, els responsables de Territori han recordat els ja anunciats nous accessos a la C-32, que es van comprometre en el moment que es van alliberar els peatges de l’autopista, ara fa dos anys. Se’n faran de nous a Alella, Teià, Premià de Mar, Cabrils, Canet i Calella. I es completarà l’enllaç de Llavaneres en direcció Girona.

Et pot interessar  Capella lamenta que la falta de pressupost impedirà iniciar els 1.700 pisos socials compromesos a Barcelona

 

En els nous accessos, la inversió prevista és de 90 milions i la previsió és que aquestes obres permetin reduir el trànsit de l’N-II en 10.000 vehicles cada dia. Tot i que no hi ha calendari, els primers que es farien serien els del Baix Maresme, que ja s’han pogut avançar amb els ajuntaments i la redacció dels projectes es podria licitar el 2024.

 

També es faran noves rotondes als actuals enllaços d’Alella, Arenys i Llavaneres per millorar la mobilitat en aquests punts. La inversió en aquestes tres obres seria d’uns 3,7 milions. Addicionalment, el conveni pactat amb l’Estat preveu millores a la connexió entre la C-60 i la C-32 a Argentona i la connexió entre la C-32 i l’N-II al polígon Vall de Gata d’Arenys de Mar

 

En l’àmbit de l’autopista, per a l’any vinent es preveu l’inici de les obres de desmantellament de les àrees de peatge que encara hi ha dempeus. Les obres tindrien un cost de 5 milions i es preveu que en una segona fase es puguin adequar aquestes àrees per a nous usos, com la generació d’energia verda a través de plaques fotovoltaiques.

 

Pel que fa a l’actuació a l’N-II, la principal transformació passa per la reducció de carrils de circulació, l’ampliació de voreres per a la integració de l’actual carretera a l’entramat urbà dels pobles i la construcció d’un carril bici que travessi la comarca de punta a punta. En total es preveu la transformació de 40 quilòmetres de carretera i una inversió de 80 milions.

 

Com passa amb els nous accessos de la C-32, el tram més “avançat” per ala transformació de l’N-II és el del Baix Maresme, un tram d’uns 14 quilòmetres, així com alguns trams més petits en punts concrets de la comarca, com el tram Mataró-Llavaneres, Arenys de Mar, Canet-Sant Pol i Sant Pol-Calella.

Publicitat

Opinió

Minut a Minut