Calvet reclama garantir una “recuperació verda” sense “passos enrere” en matèria de transició energètica i climàtica

|

- Publicitat -

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha reclamat garantir una “recuperació verda sense fer passes enrere” en matèria de transició energètica i climàtica. En una trobada telemàtica amb representants de governs regionals de l’Under2 -la coalició internacional per debatre les principals accions per aconseguir la neutralitat en carboni- el cap del Departament ha defensat una reactivació econòmica basada en un canvi de paradigma centrat en les persones i el patrimoni natural. En aquest context, Calvet ha reivindicat la tasca del Govern amb la creació de la Comissió CORECO, que està elaborant un pla de recuperació econòmica i de protecció social, i un grup de treball de l’Agenda Verda.

Publicitat

Així mateix, ha recordat “els esforços de Catalunya” per “accelerar” la transició cap a una societat neutra en carboni i ha recordat l’aprovació de l’impost sobre el CO2 dels vehicles de tracció mecànica o el Fons Climàtic. “Una acceleració afavorida per la reducció de la burocràcia i la regulació intel·ligent que han d’afavorir la implementació de les energies renovables”, ha puntualitzat.

El conseller reivindica la tasca del Govern amb la creació del grup de treball de l’Agenda Verda i la Comissió CORECO

A més, ha parlat d’una transició cap a indústries que consumeixen poca energia, un canvi que ha de comportar també un “redisseny dels processos de producció”. “El Govern català s’ha compromès a crear condicions propícies per a accelerar la transició, ja sigui establint marcs legislatius sòlids, creant incentius adequats o llançant programes que facilitin i donen suport a l’aparició de noves indústries i fomenten l’adaptació de més sectors industrials tradicionals”, ha afirmat.

 

 

 

 

Publicitat

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí