Les grans superfícies haurien d’oferir preus econòmics sense guany a les compres que realitza la gent per donar-ho al Banc dels Aliments
Els Bancs dels Aliments de Catalunya han posat en marxa una nova edició del Gran Recapte, que té lloc aquest divendres i dissabte als mercats municipals i altres comerços alimentaris que col·laboren amb la campanya solidària. El drama comença en el moment de comprar aquests productes en les grans superfícies i de marques conegudes que han batut record de beneficis en els darrers anys, augmentant considerablement els marges.
Una cosa es comprar aliments per lliurar-ho al Banc dels Aliments en mercats municipals i botigues de proximitat i altre fer-ho en les grans superfícies que estan augmentant considerablement els seus beneficis a costa d’augmentar els seus marges.
Cal un replantejament que no impliqui fer augmentar els beneficis de les grans marques de supermercats i de productes multinacionals, l’augment de beneficis de grans supermercat obliga a fer un pensament en el model de recaptació que no comporti mes beneficis per les grans empreses i una competència deslleial pels productes de proximitat, no toca promocionar aliments pocs sant i oblidar-se dels productes de qualitat. Cal que el Banc dels Aliments faci una profunda reflexió.


