Edició 2727

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 12 de gener del 2026
Edició 2727

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 12 de gener del 2026

Boye, escandalitzat per les noves prohibicions de la JE a TV3

|

- Publicitat -

“De debò estan censurant a una entitat legalment constituïda en un altre país de la Unió Europea?”. Amb aquesta pregunta ha reaccionat l’advocat de Carles Puigdemont, Gonzalo Boye, al fet que la Junta Electoral Provincial hagi prohibit referir-se, a partir d’aquest dimarts fins al 10-N, al “Consell de la República” (malgrat que el nom oficial és Consell per la República) a TV3 i a la resta de mitjans de la CCMA. De fet, ha imposat que, sempre que els mitjans públics parlin del “Consell de la República” -així com de “l’Assemblea de Càrrecs Electes”- hi diguin al davant l'”autoanomenat” o “l’autoproclamat”. Com ja va passar a les últimes eleccions, tampoc es podrà parlar de “presos polítics” ni “exili”.

Publicitat

En resposta a un recurs de Ciudadanos, la Junta Electoral Provincial ha estimat doncs que els termes “exili” i “presos polítics” vulneren el principi de pluralisme polític i, a més, també prohibeix referir-se al “president a l’exili”. Malgrat que Ciudadanos també volia que es prohibissin els termes “repressió policial” i “referèndum de l’1 d’octubre”, la Junta ho ha acabat desestimant.

Et pot interessar  VIDEO | Un Palau de la Música ple de gom a gom clama per la independència durant el concert de Sant Esteve
Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí