Aena ha defensat el seu model de governança centralitzat de l’aeroport Josep Tarradellas Barcelona-el Prat i de la resta de la xarxa aeroportuària. Aena, en un comunicat d’aquest divendres, ha sortit al pas de la carta enviada per TCI Fund a l’operadora, “un dels accionistes rellevants” de la societat, sobre la preocupació expressada davant “l’escalada de pressions reguladores i polítiques”, segons ha informat ‘Expansión’. En la missiva, aquest fons li ha reclamat un “compromís inequívoc” per mantenir la gestió actual. L’operadora ha recalcat “la importància de la gestió integrada” i que la seva “preservació” ha permès “el desenvolupament eficient” de les infraestructures a l’estat espanyol.
La companyia que presideix Maurici Lucena ha deixat clar que actualment “no hi ha cap proposta, projecte o decisió política” que apunti cap a una governança dels aeroports a càrrec de les comunitats autònomes. Aena ha garantit que, en el cas que hi hagués “novetats” al respecte, adoptaria les mesures “necessàries en defensa de l’aplicació de la legalitat vigent, de l’interès societari d’Aena”. Precisament Lucena ha enviat un missatge de “tranquil·litat” als accionistes i a les aerolínies perquè l’actual marc normatiu fa “impossible un canvi de model” de la xarxa aeroportuària.
L’operadora ha recordat la importància de conservar aquest model dels aeroports en un moment “d’especial rellevància” davant el període de “fortes inversions” que hi ha previstes. La setmana passada el gestor aeroportuari i el govern espanyol van anunciar un pla d’inversions aeroportuàries entre 2027 i 2031, conegut com a Dora III, per valor d’uns 13.000 milions d’euros.
D’altra banda, Lucena també ha augurat que l’aeroport Girona-Costa Brava “creixerà amb força” en propers anys per la “restricció evident” del Prat mentre no se’n materialitzi l’ampliació.


