Dijous, 24 de juny de 2021 - Edició 1064
La República

‘Violeta no coge el ascensor’ reflexiona sobre les històries amoroses a través d’una comèdia minimalista

ACN Barcelona.-La pel·lícula ‘Violeta no coge el ascensor’, dirigida per Mamen Díaz, reflexiona sobre les històries amoroses a través d’una comèdia minimalista, que forma part de la l’edició online del […]

Avatar
Agències 06/05/2020

ACN Barcelona.-La pel·lícula ‘Violeta no coge el ascensor’, dirigida per Mamen Díaz, reflexiona sobre les històries amoroses a través d’una comèdia minimalista, que forma part de la l’edició online del D’A Film Festival Barcelona a Filmin. La història té com a protagonista a la Violeta, una noia jove que acaba la carrera i comença a treballar com a becària en una editorial, i de les relacions amoroses i atropellades que comença i acaba al seu voltant. En declaracions a l’ACN, Díaz explica que al film hi apareixen un grup de persones que no saben viure i per això “semblen incòmodes en els seus papers, en les converses i situacions”. L’actriu Violeta Rodríguez és la protagonista del film i signa, amb Díaz, el guió.

Mamen Díaz explica que l’origen del film sorgeix de la pel·lícula ‘Hannah Takes the Stairs’ de Joe Swanberg de l’any 2007, que l’actriu Violeta Rodríguez li va recomanar. Els personatges del film, les situacions que viuen i la manera com era narrada la història va cridar molt l’atenció a les dues guionistes. A partir d’aquí, van tenir la idea d’adaptar el guió al seu entorn, als seus amics, les seves feines, en definitiva, “fer-se’l seu”. I el resultat ha estat ‘Violeta no coge el ascensor’. En la seva adaptació, Violeta Rodríguez explica que els interessava parlar de les relacions amoroses i com es pot passar de tenir una parella a una altra sense donar-li, aparentment, importància i com s’utilitzen a les persones encara que no es vulgui fer mal. Rodríguez també detalla que el film parla sobre “el tedi i l’avorriment, i el món de la insatisfacció”. Díaz creu que és una pel·lícula molt marcada per “l’esperit estiuenc de no saber què fer ni de poder trobar-se a un mateix”. Protagonista La protagonista de la pel·lícula, la Violeta, és una noia que ha acabat la carrera i comença a treballar en una editorial com a becària. Tot i això, l’actriu admet que el personatge no acaba de trobar el seu lloc. “Està molt perduda i busca en l’altra gent allò que hauria de cercar en ella mateixa. Va d’un noi a un altre i així no començarà cap relació que funcioni”. També, apunta Rodríguez, s’enfronta als problemes i a les situacions amb una actitud despreocupada perquè tot l’afecti menys. En el procés d’adaptació del guió a “l’aquí i l’ara”, la directora explica que van incorporar trets característics del seu grup d’amigues. “La pel·lícula està feta a l’entorn d’un grup d’amics, però els tres nois amb els que acaba sortint la Violeta a la pel·lícula no els coneixíem i els vam incorporar al projecte després de dur a terme un càsting”. Díaz destaca que va ser molt bonic perquè durant el càsting van veure trets dels personatges en els actors que s’hi van presentar. Reconeix que això va ajudar a transmetre al film una sensació d’improvisació en les escenes, tot i que, assegura, en el 95% dels casos no és tan improvisat. D’A Film FestivalLa directora relata que tenien diversos passis programats de la pel·lícula al març, abril i maig i tots s’han acabat cancel·lant o ajornant. “Ens va fer molta il·lusió que el D’A no es reprogramés”, indica Díaz. La pel·lícula forma part de la secció Un impulso colectivo. Mamen Díaz (Almeria, 1983) és graduada en Comunicació Audiovisual a la Universitat Complutense de Madrid. Díaz ha treballat realitzant tasques de producció a pel·lícules com ‘Vivir es facil con los ojos cerrados’ i de muntatge de sèries com ‘El ministerio del tiempo’ i ‘El embarcadero’. ‘Violeta no coge el ascensor’ és el seu primer film com a directora.