Edició 2710

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de desembre del 2025
Edició 2710

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de desembre del 2025

Univers pren el relleu a Proa i coeditarà el premi Sant Jordi de novel·la els pròxims tres anys

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – Univers i Òmnium Cultural coeditaran els pròxims tres anys el premi Sant Jordi de novel·la, el més ben dotat de la literatura catalana. Així ho ha acordat el comitè avaluador d’Òmnium Cultural, després d’analitzar les dues propostes editorials finalistes del concurs. La presentada per Univers planteja una forta aposta pels nous formats digitals, fer arribar l’obra a més de 2.000 punts de venda dels Països Catalans, compta amb una destacada inversió en màrqueting i l’edició del llibre en castellà sota el segell editorial Navona per Espanya i Sud-amèrica, amb la presentació en el marc de la Feria Internacional del Libro de Guadalajara (Mèxic). Univers agafa així el relleu de Proa, que s’ha encarregat d’editar el guardó els últims tres anys.

A més, Univers aposta per promoure la publicació multiformat simultània en paper, ebook i audiobook, i també es compromet a l’edició en Braille, per tal que sigui el primer Premi Sant Jordi accessible a tots els lectors. El comitè avaluador ha valorat la proposta d’Univers com a part d’una aposta empresarial “valenta i ambiciosa” que aspira a ser “central en l’ecosistema editorial a Catalunya i als Països Catalans”.

Publicitat

Aquest segell s’inclou dins del projecte d’Abacus Futur, el tercer grup editorial més important del país amb una quota de mercat del 8% en català, que és el resultat de la recent integració d’Abacus Editorial (Ara Llibres, Amsterdam, la Casa dels Clàssics-Bernat Metge i Inuk), Enciclopèdia (Univers, La Galera, Elastic Books, Rata, Ediciones Invisibles, Bridge, Catedral i Viena Edicions) i Suma Llibres (Navona, Arcàdia i Folch&Folch).

Proa ha editat els darrers tres anys títols com ‘Morir-ne disset’, de Sergi Belbel, 2021; ‘Les nostres mare’s, de Gemma Ruiz Palà, 2022, i ‘Confeti’, de Jordi Puntí, 2023. Des del 2018 al 2020 l’edició del premi va anar a càrrec d’Enciclopèdia Catalana, que va editar ‘Digues un desig’, de Jordi Cabré, 2018; ‘Les amistats traïdes’, de David Nel·lo, 2019, i ‘L’aigua que vols’, de Víctor García Tur, 2020. L’edició del premi Sant Jordi sempre ha estat lligat a la voluntat de fomentar la literatura inèdita en català, així com a la seva promoció, especialment al costat de les llibreries de proximitat.

<strong>Tres anys de coedició del premi Sant Jordi</strong>

Univers es compromet a coeditar la novel·la guanyadora durant els tres anys següents i a complir amb els objectius compromesos. En cas d’una valoració favorable, les bases del concurs contemplen la possibilitat de prorrogar la coedició del premi durant dos anys més, corresponent a les convocatòries dels anys 2027 i 2028.

El concurs convocat per Òmnium Cultural s’adreça a totes aquelles editorials o grups editorials que tinguin la seu física i fiscal als Països Catalans i publiquin regularment narrativa en llengua catalana. Els llibres editats passen a formar part d’una col·lecció pròpia que recull les obres guardonades amb el premi Sant Jordi de novel·la a partir de l’edició del 2018.

<strong>El jurat del premi Sant Jordi 2024 es renova</strong>

Les persones que conformen un jurat independent i que seran les encarregades de seleccionar l’obra guanyadora del premi Sant Jordi 2024, el guardó més ben dotat de la literatura en català amb 60.000 euros directes per a l’autor, seran Sebastià Alzamora, Maria Dasca, Manuel Forcano, Mara Faye Lethem, Marcel Mauri, Mercè Sarrias i Carme Vidal Huguet.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió