Edició 2706

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 22 de desembre del 2025
Edició 2706

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 22 de desembre del 2025

Una usuària afectada pel tall de l’R3 a Sant Quirze de Besora: “Això no pot seguir així, és molt desesperant”

|

- Publicitat -

ACN Manlleu – Usuaris de l’R3 han tornat a viure un matí negre. El tram entre Ripoll i Sant Quirze de Besora ha quedat tallat per una avaria al sistema d’electrificació pels volts de les 6 del matí i deprés s’ha ampliat fins a Torelló. S’ha donat servei alternatiu amb bus i els usuaris afectats ho han viscut amb molta resignació. Alguns, com Patricia Soto, estaven molt enfadats: “Això no pot seguir així, és molt desesperant”. Sense cotxe, recorda que la gent ha d’anar a treballar o al metge i s’ha de “complir” perquè són temes importants. D’altres, admetien haver perdut reunions de feina o haver hagut de canviar visites previstes. Passades les 11 h els tècnics d’Adif han pogut resoldre l’avaria i el servei s’ha pogut restablir de forma progressiva.

Els usuaris de l’R3 viuen amb resignació les avaries. Hi ha dies, però, que admeten que la situació els supera: “Et vas dient, tingues paciència, ja arribarà per motivar-te i al final et resignes”, explica Patricia Soto. En dies com aquest, senten que la paciència s’acaba: “Això no pot seguir així, és molt desesperant”, explica a l’ACN, alhora que també es queixa de la falta d’informació actualitzada.

Publicitat

En el cas de Soto ha aconseguit agafar el tren al matí a l’estació de Manlleu, malgrat l’informador que hi havia a l’estació els estava informant en aquell mateix moment que no hi hauria trens en direcció Ripoll. Ella havia de baixar a Sant Quirze de Besora. El problema ha arribat quan volia tronar cap a casa, que s’ha trobat que li deien que havia d’esperar que es restablís la circulació i no hi havia cap autobús de servei alternatiu que pogués agafar.

Qui també s’ha vist afectat per l’avaria ha estat Diana Laura. Tenia una reunió a Vic i pensava agafar el tren a Manlleu. Al final, però, l’han hagut de suspendre per la seva absència. “Era l’únic mitjà que tenia per arribar a l’hora”, remarca. Explica que normalment agafa el tren i s’emporta la bicicleta per després escurçar el trajecte i no haver de caminar. Avui, però, ha hagut de tornar cap a casa, deixar la bicicleta, i agafar el bus per després continuar a peu. Es queixa que l’R3 és una línia poc fiable perquè avaries com la d’avui “passen sovint”.

Els problemes amb el tren també han portat a cancel·lar visites previstes. Conxita Casado havia d’anar a Ripoll al dentista. Inicialment pensava poder fer el que tenia previst, però com que no tenia clar si després podria tornar en tren a l’hora, finalment ha decidit cancel·lar els plans. D’altres, en canvi, s’ho han agafat amb més calma. És el cas de l’Antonio que no acostuma a anar en tren. Es queixava que ningú els havia informat dels problemes, però en el seu cas tampoc era tan greu: “Nosaltres no tenim res a fer, però per a la gent que ha d’anar a treballar sí que és un problema”.  

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió