ACN Manlleu – Usuaris de l’R3 han tornat a viure un matí negre. El tram entre Ripoll i Sant Quirze de Besora ha quedat tallat per una avaria al sistema d’electrificació pels volts de les 6 del matí i deprés s’ha ampliat fins a Torelló. S’ha donat servei alternatiu amb bus i els usuaris afectats ho han viscut amb molta resignació. Alguns, com Patricia Soto, estaven molt enfadats: “Això no pot seguir així, és molt desesperant”. Sense cotxe, recorda que la gent ha d’anar a treballar o al metge i s’ha de “complir” perquè són temes importants. D’altres, admetien haver perdut reunions de feina o haver hagut de canviar visites previstes. Passades les 11 h els tècnics d’Adif han pogut resoldre l’avaria i el servei s’ha pogut restablir de forma progressiva.
Els usuaris de l’R3 viuen amb resignació les avaries. Hi ha dies, però, que admeten que la situació els supera: “Et vas dient, tingues paciència, ja arribarà per motivar-te i al final et resignes”, explica Patricia Soto. En dies com aquest, senten que la paciència s’acaba: “Això no pot seguir així, és molt desesperant”, explica a l’ACN, alhora que també es queixa de la falta d’informació actualitzada.
En el cas de Soto ha aconseguit agafar el tren al matí a l’estació de Manlleu, malgrat l’informador que hi havia a l’estació els estava informant en aquell mateix moment que no hi hauria trens en direcció Ripoll. Ella havia de baixar a Sant Quirze de Besora. El problema ha arribat quan volia tronar cap a casa, que s’ha trobat que li deien que havia d’esperar que es restablís la circulació i no hi havia cap autobús de servei alternatiu que pogués agafar.
Qui també s’ha vist afectat per l’avaria ha estat Diana Laura. Tenia una reunió a Vic i pensava agafar el tren a Manlleu. Al final, però, l’han hagut de suspendre per la seva absència. “Era l’únic mitjà que tenia per arribar a l’hora”, remarca. Explica que normalment agafa el tren i s’emporta la bicicleta per després escurçar el trajecte i no haver de caminar. Avui, però, ha hagut de tornar cap a casa, deixar la bicicleta, i agafar el bus per després continuar a peu. Es queixa que l’R3 és una línia poc fiable perquè avaries com la d’avui “passen sovint”.
Els problemes amb el tren també han portat a cancel·lar visites previstes. Conxita Casado havia d’anar a Ripoll al dentista. Inicialment pensava poder fer el que tenia previst, però com que no tenia clar si després podria tornar en tren a l’hora, finalment ha decidit cancel·lar els plans. D’altres, en canvi, s’ho han agafat amb més calma. És el cas de l’Antonio que no acostuma a anar en tren. Es queixava que ningú els havia informat dels problemes, però en el seu cas tampoc era tan greu: “Nosaltres no tenim res a fer, però per a la gent que ha d’anar a treballar sí que és un problema”.


