Edició 2702

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 18 de desembre del 2025
Edició 2702

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 18 de desembre del 2025

Un jutjat de Barcelona investiga un jesuïta del col·legi Casp per tocaments a una menor el 2004

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – El jutjat d’instrucció número 29 de Barcelona investiga al capellà Francesc Peris per presumpta agressió sexual a una alumna menor d’edat del col·legi dels Jesuïtes de Casp entre els anys 2003 i 2004, cas que, per tant, podria no haver prescrit. Peris ha rebut nombroses denúncies d’aquesta escola i d’un centre de Bolívia on va ser desterrat arran de les primeres sospites, però tots els casos coneguts fins ara haurien prescrit. Segons ha avançat ‘El Periódico’, a finals d’octubre va declarar al jutjat barceloní per aquest nou cas, i va negar totalment els fets. Casos anteriors ja prescrits sí que els va admetre en una investigació interna dels propis Jesuïtes.

Aquest nou cas va arribar a la justícia després que la denunciant veiés el documental ‘La fugida’ sobre aquest pederasta confés. Aquesta víctima pensava que el seu cas també hauria prescrit, però el magistrat instructor considera que no.

Publicitat

La noia, nascuda el 1987, explica que quan cursava 4t d’ESO al col·legi de Casp va preguntar a classe si algun dia aprendrien altres religions com el budisme. Això va fer enfadar Peris, que la va citar reiteradament al seu despatx. Allà es tancava, la feia seure a la seva falda i li acariciava braços i cames, i li feia petons a la comissura dels llavis i al front. Peris va admetre que coneixia la noia, però no que li fes tocaments.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió