Dijous, 5 d'agost de 2021 - Edició 1106
La República

‘Sis dies corrents’ de Neus Ballús s’estrenarà al Festival Internacional de Cinema de Locarno

ACN Barcelona.-‘Sis dies corrents’, de Neus Ballús, s’estrenarà al Festival Internacional de Cinema de Locarno, que se celebra del 4 al 14 d’agost, dins de la secció Concurs Internacional, principal […]

Avatar
Agències 01/07/2021

ACN Barcelona.-‘Sis dies corrents’, de Neus Ballús, s’estrenarà al Festival Internacional de Cinema de Locarno, que se celebra del 4 al 14 d’agost, dins de la secció Concurs Internacional, principal secció competitiva del certamen. Aquest és el tercer llargmetratge de Ballús després de ‘La Plaga’ i d”El viatge de Marta’. Basada en situacions i personatges reals, la pel·lícula relata el dia a dia de la vida de Moha, Valero i Pep, treballadors d’una empresa de lampisteria de la perifèria de Barcelona. Durant una setmana, Moha, el més jove, haurà de demostrar que està preparat per substituïr el Pep, que es jubila. Però Valero considera que el Moha “no dona el perfil”, i dubta que els clients acceptin a un treballador marroquí a les seves cases.

Amb guió de la mateixa directora i de Margarita Melgar, pseudònim darrere del qual es troben Montse Ganges i Ana Sanz-Magallón, el film està produït per Miriam Porté per Distinto Films i El Kinògraf. ‘Sis dies corrents’, com ‘La Plaga’, és una pel·lícula de gènere híbrid, que conjuga la ficció amb elements prestats de la realitat. Aquest cop, però, Ballús s’allunya del drama per endinsar-se en un to aparentment lleuger, convertint la proposta en una comèdia singular.A ‘Sis dies corrents’, Ballús treballa amb un càsting format íntegrament per no actors que s’interpreten a si mateixos. Després de dos anys de càsting i documentació sobre l’univers dels lampistes i instal·ladors, Ballús va triar als tres protagonistes, lampistes reals, interpretant la gran varietat de situacions que sorgeixen quan entren a casa d’un client per dur a terme una reparació. Tot l’elenc, sense experiència en el món del cinema, va passar per un taller de preparació abans del rodatge. La filmació es va realitzar cronològicament. Així mateix, Ballús va incorporar al rodatge metodologies del documental per obtenir dels protagonistes interpretacions i situacions fresques, autèntiques i sorprenents alhora.