Edició 2106

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 02 de maig del 2024
Edició 2106

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 02 de maig del 2024

Pares de l’escola Fructuós Gelabert de Barcelona protesten per demanar més recursos pels nens amb necessitats especials

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – Un centenar de pares de l’escola Fructuós Gelabert de Barcelona s’han manifestat aquest dimecres davant del centre per reclamar a Educació més recursos pels nens amb necessitats especials. Reclamen que falten vetlladors i professors especialitzats en educació especial, i que això fa que alguns nens amb discapacitats com autisme o TDAH es quedin sols a l’hora del pati o que no puguin seguir les classes amb normalitat. “Com que no hi ha prou professors especialitzats, m’haig de resignar que quan els companys de la meva filla fan lectoestriptura ella es quedi al marge fent un trencaclosques?”, ha lamentat la Imma, una mare de l’escola. Diuen que la conselleria els dona excuses i només els concedeix ajudes de tant en tant per “fer-los callar”.

Aprofitant que aquest dimecres els sindicats d’educació han convocat una nova vaga per protestar contra la gestió de la conselleria, algunes famílies de l’escola pública Fructuós Gelabert de Barcelona han organitzat la seva pròpia manifestació.

Publicitat

Prop d’un centenar de persones s’han concentrat a tres quarts de nou davant del centre, al barri de Sagrada Família, per protestar contra la manca de personal de suport als nens que tenen necessitats especials en què es troba el centre educatiu. Entre els concentrats es trobaven pares, alumnes, i professors del col·legi, que han demanat més recursos humans i materials.

Nens desatesos

La reivindicació que han fet és general: falta personal pels nens amb necessitats especials.

La Natàlia, mare d’un nen de P3 que no pot parlar ni desenvolupar-se amb normalitat, diu que el vetllador que atén el seu fill també ha de cuidar dos nens més amb necessitats. “Hi hauria d’haver un vetllador per a cada nen, però n’hi un per a cada tres, i així sempre n’hi ha algun que es queda penjat”, afirma.

El pitjor moment és l’hora del pati, afegeix la Natàlia, que és quan el seu fill es queda desorientat, sense saber on anar. Com a mare, diu que és “angoixant” deixar el seu fill a l’escola cada matí.

Un altre cas és el de la Imma, que té una filla, la Vega, amb autisme. La Imma posa l’accent en què falten professors formats en necessitats especials que atenguin la seva filla. 

A més, explica que la seva filla necessita algú, un vetllador, que l’ajudi a fer pipí, a cordar-se les sabates o a fer altres coses que els altres nens ja saben fer però ella, per la seva malaltia, encara no ha après.

Però aquesta situació no es dona. Segons la Imma, l’escola disposa de 50 hores de vetllador a la setmana, però hi ha molts nens amb necessitats especials i amb aquestes hores no s’arriba a tot, i molts nens queden desatesos en molts moments. “Tampoc li podem demanar a un professor de 25 alumnes que a més de donar la classe també estigui pendent dels nens de l’aula que necessiten una atenció especial”, apunta.

Prop de tirar la tovallola

Per la situació que viu, la Imma es planteja portar la Vega a una escola especialitzada. “Jo no vull. Jo vull que vagi a l’escola pública amb la seva germana. I és que a més la llei preveu que l’escola pública tingui personal per atendre la meva filla. Però si la situació segueix així no em quedarà altra opció que treure-la de l’escola”, relata.

Diu que han parlat amb l’Equip d’Assessorament Psicopedagògic (EAP) del centre i que els hi han dit que el Departament d’Educació ja fa tot el que pot per posar més recursos. Als pares, però, no els semblen suficients.

Diuen que només els concedeixen alguna cosa quan fan soroll mediàtic. “Fa dos anys vaig queixar-me a les xarxes socials i als mitjans que la Vega estava desatesa i al final em van donar dues hores més de vetllador. Però això ho fan perquè callem. No soluciona res. Sembla que demanem almoina”, completa.

“El que cal és que s’apliqui el decret d’inclusió que es va aprovar el 2017 i que el Govern té guardat al calaix. No hi ha vetlladors, no hi ha professors d’educació especial, no hi ha logopèdia, hi ha nens que necessiten cures d’infermeria i no les tenen, calen més recursos”, sentencia la Imma.

Interrompuda la circulació

Després de cridar durant uns minuts les seves proclames, els concentrats han iniciat una marxa lenta pels carrers adjacents amb proclames com ‘Escola inclusiva de qualitat’ o ‘L’educació no s’improvisa’. En arribar al creuament del carrer de Sardenya, s’han aturat al mig de la carretera i han tallat la circulació, fet que ha provocat una petita retenció que s’ha prolongat durant uns minuts.

Finalment, cap a les nou en punt, l’hora d’entrada dels nens a l’escola, la concentració s’ha dissolt. Els nens han entrat a l’escola i els pares han anat marxant.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió