Dimarts, 15 de juny de 2021 - Edició 1055
La República

Moscou acollirà una exposició amb més de 180 obres de Dalí

ACN Figueres.-El Centre Manege de Moscou acollirà del 28 de gener al 25 de març una exposició sobre Dalí amb més de 180 obres de l’artista, entre els quals hi […]

Avatar
Agències 11/12/2019

ACN Figueres.-El Centre Manege de Moscou acollirà del 28 de gener al 25 de març una exposició sobre Dalí amb més de 180 obres de l’artista, entre els quals hi ha pintures, dibuixos, aquarel·les i gravats. La Fundació Gala-Dalí participa en aquesta mostra, on també es podran veure peces provinents del Museu Reina Sofia i de col·leccions privades europees. ‘Salvador Dalí. Magic Art’ és l’exposició “més representativa” i que “permet aprofundir més exhaustivament en el procés creatiu” de l’artista que s’ha pogut veure mai a Rússia. Per això, entre les obres que s’hi podran veure n’hi haurà paisatges impressionistes de la seva joventut però també llenços de finals dels anys vuitanta. També hi tindrà especial rellevància la producció durant la “maduresa” del geni, els períodes surrealista i místico-nuclear.

El públic rus tindrà una oportunitat única, del gener al març, per conèixer de primera mà les obres de Dalí. El Centre Manege de Moscou acollirà l’exposició ‘Salvador Dalí. Magic Art’, organitzada per la Fundació Link of Times i el Museu Fabergé de Mouscou en col·laboració amb la Fundació Dalí i el Museu Reina Sofia de Madrid. També compta amb el suport del departament de Cultura de Moscou i està comissariada per la directora dels Museus Dalí, Montse Aguer. La trajectòria creativa del geni La mostra inclou més de 180 obres de l’artista. Entre elles, pintures, dibuixos, aquarel·les i gravats. Algunes d’aquestes peces provenen de col·leccions provades europees, entre les quals n’hi ha de russes. L’exposició permetrà als visitants resseguir la trajectòria creativa del geni empordanès però també aprofundir en cadascuna de les seves etapes creatives. Per això, s’hi podran veure des dels paisatges impressionistes de la seva joventut fins a llenços de finals dels vuitanta. També hi tindrà una especial rellevància l’etapa de maduresa de l’artista i els períodes surrealista i místico-nuclear. Entre les obres, hi haurà per ‘L’home invisible’ (1929-32), ‘El sentit de la velocitat’ (1931), ‘L’Àngelus arquitectònic de Millet’ (1933), ‘Elements enigmàtics en un paisatge’ (1934), ‘Autoretrat tou amb bacó a la planxa’ (1941), ‘Idil·li atòmic i urànic malenconiós’ (1945), ‘Desmaterialització del nas de Neró’ (1947) i ‘Màxima velocitat de la Madonna de Rafael’ (1954).