Dissabte, 29 de gener de 2022 - Edició 1283
La República

Més de 97.700 famílies catalanes s’han adherit al bo social d’Endesa el 2021

ACN Barcelona.-Més de 97.700 famílies catalanes s’han adherit al bo social d’Endesa aquest 2021, un 11% més que fa un any. Així ho constaten les darreres dades facilitades per l’elèctrica, […]

Agències 14/01/2022

ACN Barcelona.-Més de 97.700 famílies catalanes s’han adherit al bo social d’Endesa aquest 2021, un 11% més que fa un any. Així ho constaten les darreres dades facilitades per l’elèctrica, que també mostren que de la xifra total, uns 43.000 nuclis familiars es troben en situació de vulnerabilitat severa. Aquests descomptes estaran vigents fins el 30 d’abril de 2022. En termes absoluts i en comparativa amb el 2020, són 9.781 famílies més les que s’han pogut beneficiar enguany del bo social. Si es té en compte la xifra total d’assignacions (97.732), un 58% han estat renovacions i un 42% noves sol·licituds.

Pel que fa a la tipologia, el 52% són persones en situació de vulnerabilitat segons criteri de renda, el 42% famílies nombroses, el 5% pensionistes, i l’1% correspon a col·lectius especialment afectats per la crisi econòmica derivada de la covid-19 i que s’han acollit a aquesta ajuda. Del total de clients, el 55% són considerats vulnerables pel Ministeri i el 45% són vulnerables severs. A més d’aquestes dues categories, aquells clients vulnerables severs atesos pels Serveis Socials de l’Administració i que, com a conseqüència, es consideren en risc d’exclusió social, no hauran de fer-se càrrec de la factura sempre que l’Administració financi com a mínim el 50% de l’import. Una vegada Serveis Socials ho acredita i es fa càrrec d’aquest cofinançament, l’elèctrica assumeix l’altre 50% tal com estableix el Real decret del bo social. D’aquesta forma, els clients no contreuen cap deute sobre aquesta factura i, com a conseqüència, no se’ls interromp el subministrament elèctric.Tal com estableix la normativa, les persones beneficiàries d’aquest descompte han de tramitar una sol·licitud de renovació cada dos anys per a verificar que continuen complint els criteris d’assignació definits pel govern central i, així, mantenir el descompte en la factura elèctrica. En aquest sentit, Endesa tramita a Catalunya una mitjana de 8.000 sol·licituds mensuals de bo social, de les quals un 70% es resolen favorablement per part del Ministeri de Transició Ecològica amb una vigència de dos anys, excepte les famílies nombroses, que estan subjectes a la vigència del carnet.