ACN Barcelona – La companyia Mayumana estrena ‘Impulso’ al Teatre Apolo, un espectacle de percussió que es fixa en el ritme vital del batec o del pols. La proposta multidisciplinària encabeix des de música tradicional fins a l’electrònica, amb ritmes africans o beats contemporanis. Després d’haver estat gairebé un mes a Madrid, la producció fa parada al Teatre Apolo del 29 de maig al 9 de juny. Es tracta d’un espectacle “eclèctic” amb música, dansa i circ, ha explicat la directora de la companyia, Palmira Cardo. Mayumana és una companyia especialitzada en espectacles on la protagonista és la percussió. Cardo ha destacat que tot i ser una producció amb un elenc de vuit persones, és un espectacle “molt coral” i amb una “energia molt potent”.
La directora ha indicat que ‘Impulso’ és “un viatge sobre la vida amb el batec com a fil conductor”. “Hi ha moments molt enèrgics com la vida quotidiana, que a vegades hi ha moltes persones en una ciutat, i altres moments de més introspecció, amb menys persones a l’escenari, més íntims”, ha manifestat.
Mayumana utilitza timbals de tota mena, guitarres elèctriques, però també altres utensilis que, a priori, no són instruments. Per exemple, unes aletes de nedar o uns tubs de PVC. Fins i tot, els intèrprets fan percussió amb aigua. Els artistes, que també provenen de diverses disciplines com el teatre, la música o el circ, utilitzen el seu cos per crear ritmes i moviments. Cardo ha subratllat que “mescla ritmes i fusions de totes les parts del món, també d’Espanya”.
Cardo ha insistit que és una proposta “molt coral”. Creu que aquest és el tret més diferencial respecte als espectacles anteriors de la companyia: “Veurà Mayumana, hi ha coses que li sonaran”, diu al futur públic. Així admet que hi ha números que han “reutilitzat” i “reinterpretat” de produccions antigues. “Tot i que hi ha vuit persones sobre l’escenari, es rep com una de sola”, ha assenyalat la directora. “És una cosa molt unitària i molt potent”, ha comentat.
Mayumana va estrenar ‘Impulso’ el setembre passat a Bilbao, han estat a Madrid, ara s’aturen quinze dies a Barcelona i després seguiran la gira per altres ciutats com Salou (Tarragonès), València o Sant Sebastià.


