Dissabte, 18 de setembre de 2021 - Edició 1150
La República

L’ocupació hotelera a Ripoll es va situar entre el 80 i el 100% a l’agost

ACN Ripoll.-Els establiments hotelers de Ripoll van rondar el ple aquest agost. Segons dades de la regidoria de Turisme, després d’un mes de juliol a la baixa, a l’agost va […]

Avatar
Agències 08/09/2020

ACN Ripoll.-Els establiments hotelers de Ripoll van rondar el ple aquest agost. Segons dades de la regidoria de Turisme, després d’un mes de juliol a la baixa, a l’agost va oscil·lar entre el 80 al 100 %. La majoria de reserves van ser d’última hora i el visitant era principalment català. Concretament, el 88% dels registrats quan, en la campanya anterior, s’havia situat entre el 60 i 70%. En paral·lel, els serveis turístics dels municipi també han assolit uns bons números. Destaquen les visites al conjunt monàstic amb un total de 1.342 persones, un 34% més que l’any passat.

L’Oficina del Turisme de Ripoll va atendre, entre els mesos de juliol i agost, 9.742 persones. Pel que fa a les consultes, en quatre de cada deu casos van ser pel conjunt monàstic, seguit de les activitats que es poden realitzar a Ripoll i el seu entorn.Segons han explicat des de la regidoria de Turisme, totes les accions programades des del conjunt monàstic i des del Museu Ripoll han tingut èxit i afluència. Pel que fa al conjunt monàstic entre els mesos de juliol i agost s’han ofert 87 visites guiades i se’ls hi ha fet la visita a 1.342 persones, és a dir, el 77% de les visites complertes amb grups de màxim 20 persones, fet que suposa un augment d’un 34% respecte a l’any passat. En el cas de la visita temàtica d’estiu ‘El Monestir en Temps de Pandèmia’, hi van participar 79 persones, un 61% més que a la visita temàtica del 2019.Pel que fa a la resta de serveis turístics també destaca el trenet turístic, que va fer estada a Ripoll del 12 de juliol al 23 d’agost. En van fer ús 2.848 persones, 329 més que l’any passat.Paral·lelament, des del Museu Etnogràfic, que també gestionen les visites de l’Scriptorium i Farga, també han valorat positivament els resultats obtinguts. Enguany han posat en servei un sistema de venda prèvia en línia, fet que els permet controlar l’aforament i saber amb certa previsió de temps el nombre de persones que hi participaran.