Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024
Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024

Les aerolínies revisen a la baixa les previsions d’Aena al Prat per a l’estiu, amb un 7,9% menys de seients que el 2019

|

- Publicitat -

ACN Madrid/Barcelona – L’Associació de Línies Aèries (ALA) ha actualitzat les previsions d’Aena lleugerament a la baixa de cara a la temporada d’aquest estiu i espera que l’oferta de seients programats a l’Aeroport del Prat es redueixi un 7,9% en comparació amb el mateix període del 2019, fins als 37 milions, mentre que al conjunt de l’Estat se situï en els 219,1 milions, un 3% més. El president de l’ALA, Javier Gándara, ha atribuït aquest descens al Prat i també a l’aeroport de Barajas (-3,1%) al fet que el component negocis “pesa bastant”. Amb tot, Gándara ha assegurat que tenint en compte el comportament de l’activitat en el primer trimestre i les previsions d’estiu és “raonable pensar” que en el conjunt de l’any se situï en nivells similars al 2019.

Les previsions d’Aena, elaborades a mitjans de març, situava la programació de l’aeroport del Prat per a la temporada d’estiu, iniciada formalment fa unes setmanes, en els 37,2 milions de viatgers, un 7% menys que el mateix període del 2019, mentre que al conjunt de l’Estat, calculava que serien un 4,4% més de seients fins als 221,8 milions.

Publicitat

Gándara ha considerat que aquestes modificacions a la baixa entren dins de la normalitat i que es poden deuen a molts factors. Un d’ells, ha apuntat, és a les nombroses jornades de vaga en diferents sectors, entre ells els constroladors aeris, a França contra la modificació del sistema públic de pensions i que, segons Eurocontrol, està castigant l’activitat aèria a Espanya amb més afectacions en forma de retards i cancel·lacions, tal com va alertar ALA la setmana passada i ha reiterat el seu president aquest dilluns.

Sobre l’activitat d’aquest estiu, ha explicat que en el cas de Barcelona i Madrid, on es concentren la majoria de seus empresarials de l’Estat i on hi ha més activitat de negocis, la recuperació en el nombre de seients encara se situa per sota a les dades del 2019 que, ha recordat Gándara, va ser un “any de rècord” ja que durant aquell any, es van registrar 275 milions de passatgers.

Segons Gándara, alguns hàbits han canviat, com per exemple més reunions telemàtiques en detriment de les presencials o més treball en remot. En canvi, ha celebrat que s’hagi recuperat l’activitat congressual, de la qual ha dit que és molt important per fer els contactes empresarials.

En el cas de l’aeroport de Madrid-Barajas, s’acosta més a xifres prepandèmiques, amb un 3,1% menys, gràcies també a “l’impuls important” del tràfic intercontinental.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió