Edició 2692

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 08 de desembre del 2025
Edició 2692

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 08 de desembre del 2025

L’Audiència de Tarragona denega l’amnistia a un independentista acusat d’atacar webs espanyoles

|

- Publicitat -

ACN Tarragona – L’Audiència de Tarragona ha denegat aplicar l’amnistia a un independentista acusat d’atacar webs espanyoles entre finals del 2017 i principis del 2018, en ple procés sobiranista. La instructora del cas ha donat crèdit a la postura de la Fiscalia, única acusació del cas, que considera que els fets pels quals se l’acusa no entren dins l’àmbit objectiu d’aplicació de la mesura de gràcia. A l’encausat se li atribueixen cinc delictes d’accés no consentit en concurs amb quatre delictes de descobriment de secrets i amb dos delictes de danys informàtics i per obstaculització del servei. Segons ‘El Nacional’, el ministeri públic demana 18 anys de presó. Fiscalia i instructora consideren que aquests tipus delictius queden fora de la llei d’amnistia.

Els fets que s’atribueixen a l’encausat tenen a veure amb presumptes atacs no autoritzats als sistemes de pàgines web de diverses empreses públiques i privades i organismes públics, així com a difondre presumptament informació obtinguda a través de l’accés no consentit a les bases de dades d’aquests webs.

Publicitat

Aquests fets haurien tingut lloc entre el 17 de desembre del 2017 i el 27 de febrer del 2018. La instructora subratlla que el termini temporal sí s’inclou dins l’àmbit delimitat per la llei d’amnistia, però coincideix amb el criteri exposat pel Ministeri Fiscal i considera que aquests fets “no troben encaix” en l’àmbit objectiu de la norma que articula la mesura de gràcia.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió